مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) گفت: یک کاندیدای اصلاح باید ۲ شاخصه تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشد و مابقی شاخص‌ها زیرمجموعه تعهد و تخصص است.
کد خبر: ۱۱۵۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 21 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام علیمراد یوسفی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: یک کاندیدای اصلاح باید ۲ شاخصه تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشد در صورتی گاه این دیدگاه در کشور وجود ندارد و برخی‌ها اعتقاد دارند اولویت با تعهد است و برخی دیگر اعتقاد بر اولویت تخصص دارند و هر ۲ مانند دولبه قیچی به کشور ضربه وارد کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: مابقی شاخص‌ها زیرمجموعه تعهد و تخصص است همچون تعهد به مبانی دینی، تعهد به نظام و انقلاب ضمن اینکه تخصص یعنی اینکه فرد در رشته‌ای تحصیل کرده باشد که قدرت تشخیص مشکلات کشور را داشته باشد و بتواند راهکار مؤثر ارائه دهد، اما اینکه یک فردی صرفاً پایگاه اجتماعی داشته باشد، رأی جمع کند و به مجلس ورود پیدا کند نماینده مطلوب کشور اسلامی نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای انتخاب یک نماینده اصلح باید به عملکرد آن شخص توجه کنیم به طور مثال صرف کردن هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغاتی نشان از بدهی‌های سنگینی است که آن فرد برای خود ایجاد می‌کند و باید از همین محل تأمین کند و این موضوع روشن کننده بسیاری از موضوعات است.

وی بیان کرد: توجه به عملکرد فرد راه را برای انتخاب اصلح روشن می‌سازد فرقی هم نمی‌کند که چه مسئولیت را برعهده داشته و یا در چه جایگاهی قرار داشته است مهم عملکرد فرد است وگرنه که خیلی‌ها شعار زیبا سر می‌دهند. بررسی کنیم اگر فردی در یک مجموعه محدود عملکرد مناسبی نداشته اگر وارد مجلس شود قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) ادامه داد: نماینده اصلح کسی است که دلسوز مردم و نظام باشد و مشکلات مردم را درک کند؛ برای مال اندوزی و منافع شخصی، حزبی و یا قبیله‌ای وارد کارزار انتخابات نشده باشد. اگر فردی فرصت بررسی عملکرد نامزد‌های انتخاباتی برای انتخاب اصلح را ندارد به معتمدین اعتماد کند به این معنا که می‌تواند از افراد مورد اعتماد برای انتخاب نماینده اصلح مشورت بگیرد.

حجت‌الاسلام یوسفی در پاسخ به اینکه نقش احزاب در ایجاد شور انتخاباتی بین مردم چیست، تصریح کرد: نقش فعلی احزاب به هیچ وجه مورد قبول شخص بنده نیست، کار حزبی راهکار و شیوه‌هایی دارد و فرهنگ عمومی مردم ایران با کار حزبی سازگاری ندارد و اینکه احزاب در ایام انتخابات لیست می‌دهند سبب تفرقه می‌شوند و انسجامی ایجاد نمی‌کند؛ حتی گاه این لیست‌ها موجب ایجاد شبهات و ابهامات بیشتری در افکار مردم خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار