مطبوعات استان قم، روز سه شنبه 28 مهرماه، موضوع های مختلفی از جمله؛ افتتاح 19 طرح مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم، انتصاب معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری، گزارش جلسه شورای اسلامی شهر قم و بارش باران در قم، را انعکاس دادند.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 20 October 2015
روزنامه 19 دی 

این روزنامه با اشاره به برگزاری آیین معارفه معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری قم به نقل از سید مهدی صادقی استاندار قم نوشته است: حرکات غیرقانونی اخیر در قم انتقاد بزرگان دین را در پی داشت. 
همچنین، این نشریه به نقل از حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم نوشته است: برنامه این اداره کل، تلاش برای استفاده بهینه از منابع بخش خصوصی در حوزه ورزش استان قم است. 

از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به؛ تاریخ شفاهی مسجد مقدس جمکران مستند می شود، تحقق 20 درصدی درآمدهای شهرداری قم، شورای شهر برای پرداخت بدهی های شهرداری برنامه ای نداشت، پرورش و حمایت از قهرمانان تکواندو قم با همکاری باشگاه یاسین پیشرو، اعزام مهدی قربانی فرنگی کار قمی به مسابقات جمهوری آذربایجان، پیروزی تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس قم برابر عراق، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

در یکی از عنوان نخست این روزنامه با اشاره سفر علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور آمده است: طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصوب سفر رهبری به قم افتتاح شد. 

از عنوان دیگر این نشریه می توان به؛ قمی ها ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان به نیازمندان کمک می کنند، کشتار 320 تن مرغ گوشتی در قم، باراش باران پاییزی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در قم، طلب 240 میلیارد ریالی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری پرداخت می شود، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان کارگاه آموزشی آشنایی با مناطق ویژه اقتصادی برای کارشناسان وزارت امور خارجه برگزار کرد، اشاره کرد.

روزنامه ایمان 

عنوان نخست این روزنامه به مسائل مطرح شده در جلسه شورای اسلامی شهر قم اختصاص دارد که اعضای کمیسیون فرهنگی این شورا از بی توجهی به مسائل فرهنگی انتقاد کرده اند. 

این نشریه مطلبی را به قلم عبدالله باقری با عنوان انجمن های اولیا و مربیان عابر بانکی برای مدیر و یا ...؟ به مناسبت هفته پیوند منتشر کرده، در این مطلب به تاریخچه تشکیل این انجمن در دنیا و ایران و وظایف و نحوه انتخاب اعضای این انجمن اشاره شده آمده است: برخی از والدین انجمن اولیا و مربیان را مساوی با پول می دانند در حالیکه چنین اشکالی به هیچ عنوان به این انجمن وارد نیست بلکه به اعتقاد کارشناسان اگرچه انجمن ها آنگونه که باید عمل نکرده اند و پاره ای ضعف ها در کارنامه آنها دیده می شود اما باید فعالیتشان را مساوی با به خدمت گرفتن مردم در همه ابعاد و با برنامه دقیق و منطقی قلمداد کرد. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ سفر رهبر معظم انقلاب برکات ارزشمندی برای توسعه قم داشته است، انتخابات خانه مطبوعات قم در آینده ای نزدیک برگزار می شود، نصب 8 پل عابر پیاده تا پایان سال، سرمایه گذاری 2 هزار میلیاردی در بخش گردشگری قم، ساماندهی ایستگاه های صلواتی در اطراف حرم مطهر، اشاره کرد. 

نشریه گویه

نشریه گویه به نقل از محمد خامه یار دبیر ستاد اقامه نماز استان قم، از برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در قم خبر داد وآورده است: برای برگزاری نماز ظهر عاشورا کارگروهی تشکیل شده است که نماز ظهر عاشورا که از مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) است باشکوه برگزار شود. 

این نشریه به نقل از رسول خادم مدیرعامل خانه مطبوعات استان قم، از الزام کلیه اعضای این تشکل در سراسر کشور به دارا بودن بیمه تامین اجتماعی بر اساس اساسنامه جدید خبر داد و با اشاره به اینکه طبق اساسنامه جدید، شرط عضویت و شرکت در انتخابات این تشکل داشتن بیمه تامین اجتماعی است، گفت: به منظور سهولت کار بیمه خبرنگاران و دیگر اعضای خانه های مطبوعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام لازم را انجام داده و آن دسته از اعضایی که بیمه نیستند برای ثبت نام به سایت (تارنمای) سَمان مراجعه کنند. 

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ کمبود مسکن شهری در قم، انتقاد شهردار قم از سازمان شهرداری ها، آبفای قم موفق به کسب رتبه برتر کشور در طرح تکریم ارباب رجوع شد، اشاره کرد.

نشریه پیام قم

عنوان نخست این نشریه به افتتاح دهکده سلامت صبا با حضور مسوولان کشوری اختصاص دارد که در آن آمده است: منطقه نمونه گردشگری و بین المللی دستجرد میزبان تفریح و آسایش خانواده های قمی. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ تاکید استاندار بر ضرورت پیگیری مصوبات بانکی سفر هیات دولت به قم، نصب بنر با مضامین عاشورایی در سطح شهر، درخشش دو و میدانی کاران جوان استان در مسابقات کشوری، اولویت بندی مشاغل خانگی در بخش های قم، انتخابات هیات مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، انتصاب سرپرست جدید واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، کمیته نامگذاری در شهرداری قم تشکیل می شود، خسارت میلیاردی دامداران قم از بیماری تب برفکی، اشاره کرد.

دوهفته نامه اقتصاد آینده 

این نشریه در گزارشی با عنوان قم کلانشهری با زیرساخت های ناقص به معرفی و بررسی طرح های نیمه تمام مانند؛ مونوریل و تقاطع غیرهمسطح شهدای 15 خرداد پرداخته است؛ در این مطلب آمده است: «قم به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.» این جمله ای است که در سال های گذشته بارها از سوی مسئولان شنیده ایم. مساله ای که روزی شاید امتیاز قم محسوب می شد اما الان بیشتر ضعف به نظر می رسد. سال هاست که قم شبیه یک کارگاه عمرانی شده و این موضوع از دو علت سرچشمه می گیرد؛ یکی ضعف زیرساخت های قم است که نسبت به بسیاری از شهرها، در مسائل اولیه عقب ماندگی های محسوسی در قم دیده می شود و دیگر کُندی پیشرفت برخی طرح های کلیدی که کار را برای مردم و مسئولان سخت کرده است. 

در گزارش دیگری از این نشریه با عنوان قم، فقیرترین استان از نظر فضای ورزشی آمده است: کم تحرکی و فعالیت بدنی حداقلی، بخش مهمی از زندگی مردم را در برگرفته است که انکار آن ممکن نیست و رهایی از این شرایط نابسامان، عزمی ملی و عمومی را می طلبد. با مقایسه آمار وضعیت ورزش همگانی در کشور نسبت به کشورهای دیگر، ایران وضعیت نامناسبی در این زمینه دارد و این وضعیت در قم با توجه به کمبود فضا و اماکن ورزشی در سطح شهر ناگوارتر است. 

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ کنکاش در یک تئاتر دو میلیارد ریالی در قم، واگذاری امتیاز آرش نوین ایرانیان به آتلیه طهران قم در لیگ دسته اول فوتسال کشور، اکبر رشیدپور بر سکوی نخست پاورلیفتینگ کشور، رضا ملک پور بر سکوی نخست مسابقات دو و میدانی کشور، هادی قره باغی عنوان مسابقات تفنگ بادی کشور را به دست آورد، کسب جایگاه دوم بیس بالیست های قم در دور برگشت لیگ برتر کشور، رای منفی شورای شهر قم به بانی سفر کیش، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار