استاندار کرمانشاه با تاکید بر نقش بی‌بدیل اصناف و بازاریان کرمانشاه در جذب گردشگران گفت: باید با همفکری و همکاری هم بازارهای کرمانشاه را در ذهن گردشگران ماندگار کنیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 14 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدطیب صحرایی در نشست امروز (۲۴ بهمن) با اتحادیه‌ها و اصناف استان با بیان اینکه اصناف و بازاریان همواره پای کار انقلاب بوده‌اند، گفت: کرمانشاه در طول تاریخ همواره اصناف و بازاریان شریفی داشته که نقش مهمی در تحولات استان و کشور داشته‌اند و خوشبختانه این سرمایه ارزشمند به دوران انقلاب هم رسیده و اصناف و بازاریان کرمانشاه در این چهار دهه گذشته همواره پای کار انقلاب و نظام بوده‌اند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت اصناف برای پیشبرد استان، گفت: استان ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری دارد که باید از آنها برای بالندگی و رشد روزافزون بهره بگیریم و این میان اصناف می‌توانند نقش مهمی در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

بازارهای کرمانشاه باید در ذهن گردشگران ماندگار شود/ لزوم آراستگی و زیباسازی بازارها

وی از گردشگری به عنوان یکی از فرصت‌های بی‌بدیل استان یاد کرد و افزود: توسعه گردشگری می‌تواند به رونق اقتصادی و اشتغال استان کمک کند که همین امر موجب رونق کار صنوف خواهد شد و برکت آن به تمام مردم استان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: قطعاً نقش اصناف در رونق گردشگری استان می‌تواند یک نقش پیشرو باشد، چرا که گردشگر از لحظه ورود به استان تا لحظه خروج خود با بسیاری از صنوف سر و کار دارد و قطعاً رفتن به بازار و خرید سوغات جزو برنامه‌های اصلی هر گردشگر خواهد بود.

وی افزود: باید تلاش کنیم هر گردشگر مبلغ خوبی برای استان باشد تا بتواند گردشگران بسیاری را به استان بیاورد و این میان نقش اصناف و بازاریان در جذب گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم آراستگی و زیباسازی بازارهای استان، گفت: این انتظار هست که اتحادیه‌ها و اصناف جلسات مشترکی برگزار کرده و بیندیشند که چگونه می‌توانند به زیبایی و نظافت  بازار کمک کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: از طرفی رفتار اصناف با گردشگران بسیار حائز اهمیت است و ما باید یک نمایش از مروت و جوانمردی کرمانشاهی را از طریق صنوف با رعایت انصاف در داد و ستد به نمایش بگذاریم.

صحرایی خاطرنشان کرد: نوروز پیش رو فرصت خوبی است که بازار کرمانشاه و ظرفیت‌های آن را به گردشگران معرفی کنیم و از الان صنوف ما باید به فکر زیباسازی و نظافت بازارها باشند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تجلیل از کسبه برتر گفت: با تعیین شاخص‌هایی باید از کسبه برتر تجلیل کنیم تا این کار انگیزه‌ای برای آنها شود.

صحرایی گفت: با تعیین حدود ۱۰ شاخص می‌توان از کسبه ای که در طول نوروز و ماه مبارک رمضان حائز اکثریت امتیاز شده‌اند تجلیل کرد، این شاخص‌ها باید از چیدمان مغازه گرفته تا اخلاق و رفتار اصناف با مشتریان را شامل شود.

وی به ضعف تبلیغات در میان صنوف کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما این است که نتوانسته‌ایم به خوبی محصولات استان را در سطح کشور معرفی کنیم. به طور مثال زعفران کرمانشاه یکی از مرغوب‌ترین زعفران‌های کشور است، ولی آنگونه که باید در سطح کشور معرفی نشده است.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی محصولات استان استفاده کنیم و در این زمینه باید بیمارستان‌ها، فرودگاه، راه آهن و ...به محلی برای تبلیغ محصولات کرمانشاهی و معرفی محصولات به گردشگران تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری محصولات کرمانشاه از جمله انگور، سیب، گردو و تخمه به استان‌های دیگر برده شده و به عنوان محصول آن استان‌ها معرفی می‌شوند که باید جلوی این روند را بگیریم و محصولات استان را با عنوان و اسم کرمانشاه به سراسر کشور معرفی کنیم.

انقلاب به ما یاد داد که سرنوشتمان را باید خودمان تعیین کنیم/ مشارکت بیشتر وضعیت کشور را بهبود می‌بخشد

به گزارش ایسنا، استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت این دوره انتخابات گفت: هیچ جای دنیا انقلابی پیدا نمی‌کنید که پس از پیروزی، خود را به رای مردم بگذارد، اما این کار در انقلاب اسلامی ایران صورت گرفت و با اینکه انقلاب با حضور قاطع مردم به پیروزی رسید، امام راحل، انقلاب و جمهوری اسلامی را در روز ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ یعنی دو ماه پس از پیروزی به رای عموم گذاشت تا خود مردم از همین ابتدای کار یاد بگیرند که سرنوشتشان را باید خودشان تعیین کنند.

وی افزود: در طول این چهار دهه پربرکت از عمر انقلاب حدود ۴۰ انتخابات برگزار شده و مردم تمام ارکان اصلی انقلاب و نظام را با رای خود انتخاب می‌کنند.

صحرایی تصریح کرد: باید قدردان این نعمت باشیم که می‌توانیم خودمان سرنوشت خودمان را رقم بزنیم و کسی که انتخاب نمی‌کند نباید در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد، چرا که دیگران برای او تصمیم خواهند گرفت.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس، گفت: انتخابات مجلس نقش بسزایی در سرنوشت کشور و بهبود اوضاع دارد و اگر وضعیتمان خوب است با انتخابات بهتر می‌شود و اگر نقصان و مشکلاتی داریم با انتخابات و مشارکت حداکثری بهبود می‌یابد.

صحرایی گفت: قطعاً صنوف می‌توانند در انتخابات پیش رو نقش موثر و مهمی داشته باشند و امیدواریم این حضور فعال به رونق اقتصادی هرچه بیشتر کشور منجر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار