نشست هم اندیشی فعالین حوزه محیط زیست و گردشگری شهرستان شادگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 10 February 2024

به گزارش تابناک، سیدحسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در این نشست بیان داشت: اهمیت حفاظت از محیط زیست بویژه تالاب نیازمند مشارکت تمامی آحاد جامعه است و بایستی این حس وظیفه و مسئولیت در بین شهروندان تقویت شود.

وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده و همه ما در قبال آن مسئولیم از این رو با برنامه ها و اقدامات مطلوبی می بایست ضمن پیشگیری از آسیب ها و مخاطرات محیط زیستی، در تلاش برای به حداقل رساندن آن ها باشیم.

فقیه افزود: خوشبختانه علاقمندان به تشکیل انجمن مردم نهاد در حوزه محیط زیست و گردشگری تمایل خود را به انجام فعالیت های محیط زیستی اعلام نموده و امیدواریم تا همزمان با انجام فرآیند اداری و ثبت نهایی انجمن، برنامه های خوبی در این حوزه شاهد باشیم.

ایمان کاهکش مدیرانجمن مدافعان محیط زیست خوزستان نیز در این نشست بیان داشت: با تشکیل انجمن محیط زیستی شادگان روند فعالیت ها و برنامه های محیط زیستی با کیفیت و برنامه ریزی انجام خواهد گرفت و رویکرد تخصصی و علمی این انجمن می تواند به پیگیری چالش های محیط زیستی بویژه در حوزه تالاب کمک شایانی نماید.
وی افزود: رمز موفقیت حفاظت از محیط زیست و تالاب شادگان در گرو جلب مشارکت مردمی و جوامع محلی است و فعالیت انجمن مردم نهاد محیط زیستی شادگان می تواند این روند را تسریع دهد. ضمن این که انجمن مدافعان نیز از هیچ کوششی برای حمایت و پشتیبانی از این انجمن دریغ نخواهد نمود.

این تسهیلگر محیط زیست گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر طرح و برنامه های خوبی در راستای مشارکت مردمی در حوزه جوامع محلی حاشیه تالاب شادگان صورت گرفته و ادامه این روند بویژه در امر آموزش می تواند زیربنای توسعه پایدار محیط زیستی را فراهم سازد. 

گفتنی است در این نشست همچنین اعضای انجمن محیط زیستی شادگان نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه محیط زیست و تالاب پرداختند و مقرر گردید تا ضمن استمرار این نشست ها، برنامه ها و فعالیت محیط زیستی انجمن به موازات طی فرآیند اداری آن صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار