استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : استان ایلام ظرف سه تا چهار سال آینده یکی از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 05 February 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛  بهرام نیا اظهار داشت : استان ایلام از مواهب الهی، ذخایر و منابع ارزشمندی در حوزه نفت و گاز برخوردار است که ایجاد صنایع پتروشیمی، گاز، تکمیلی و پایین دستی علاوه بر رونق اقتصادی استان، زمینه ساز اشتغال برای جوانان جویای کار خواهد شد.

وی  با تاکید بر اینکه با احداث پارک پلی‌پروپیلن ظرفیت ایجاد و راه‌اندازی ۹۲ کارخانه دیگر در حوزه‌های صنایع پلیمیری و تبدیلی ایجاد خواهد شد مطرح کرد : تحقق این موضوع که زمینه ساز توسعه استان است نتیجه همدلی و هم افزایی همه مدیران دستگاه های اجرایی استان است.

استاندار ایلام ادامه داد : برای انتقال منابع نفت و گاز این چاه‌ها نیاز به خط انتقال داریم که برای انجام این امور، مجموعه‌های نفتی نیازمند جوشکار با آموزش فنی و حرفه‌ای خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد : هم‌اکنون سالانه۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه‌ سد سیمره در طرح‌های پرورش ماهی در قفس تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولید از این میزان به سه‌هزار تُن در سال خواهد رسید که با اعطای وام ۵ میلیارد ریالی تا ۱۵ میلیارد ریالی، تعداد متقاضیان این حوزه افزایش یافته است.

بهرام نیا افزود  : هر نهاد، دستگاه اجرایی و مدیری متناسب با حوزه‌ تعریف شده خود، در این پازل توسعه استان نقش آفرین است و این برنامه آینده زیبایی را برای استان ایلام رقم خواهد زد.

وی گفت : همگام با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ تولیدی، صنایع سنگین و نیمه سنگین در استان باید مشاغل خانگی و خُرد را نیز مورد توجه قرار دارد چرا که این موضوع سیاست راهبردی نظام اسلامی است.

استاندار ایلام تاکید کرد : مدیران دستگاه‌های اجرایی علاوه بر نشست‌های خبری، تورهای رسانه‌ای و اطلاع رسانی از طریق اصحاب رسانه و فضای مجازی، روابط عمومی های دستگاه های خود را تقویت کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار