كتابي با عنوان "رنگ آميزي نقشه فرش ايراني" به نويسندگي "محمد رضا قاآني" عضو هيات علمي دانشگاه علم و هنر و "لطف الله شكري" به چاپ رسيد
کد خبر: ۱۱۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 20 October 2015

به گزارش تابناک یزد،اين كتاب كه آموزش كاربردي رنگ و نقطه چين كردن نقشه فرش ايراني است، توسط انتشارات شمال پايدار و با تيراژ يكهزار نسخه به چاپ رسيد.

"محمد رضا قاآني" از نويسندگان اين كتاب در اين باره اظهار كرد: از آنجا كه درباره فن‌شناسي در حوزه نقشه فرش، كتابي در حد آموزش دانشگاهي موجود نبود و اين كمبود هم از سوي دانشجويان و هم از طرف اساتيد احساس مي‌شد، لذا كتاب رنگ‌آميزي نقشه فرش ايراني بر مبناي داشته‌هاي خود، پژوهشگران و اساتيد بزرگ فرش ايران، براي آموزش چگونگي رنگ‌آميزي و نقطه چين كردن نقشه فرش تاليف شده است.

وي گفت:اين كتاب ضمن بررسي تاريخچه نقاشي فرش ايران، سعي در آشنا ساختن بيشتر و بهتر هنرجويان از وسايل كار، مبناي رنگ و همچنين شيوه توليد نقشه و نگهداري آن دارد.

قاآني در پايان ويژگي منحصر به فرد كتاب رنگ آميزي نقشه فرش ايراني را حضور اصول هنر تجسمي براي درك بهتر هنرجو از رنگ آميزي فرش، قرارگيري تصاوير به منظور تفهيم بيشتر مطالب و همچنين ارزش‌گذاري به هنر سنتي و ايراني، دانست

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سلام
این کتاب در یزد چاپ نشده است و همانطور که خودتون نوشتید توسط نشر شمال پایدار در استان مازندران به چاپ رسیده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار