رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای توسعه عدالت در سلامت در دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 04 February 2024

حبیب غزنوی اظهار داشت: ‌در راستای توسعه عدالت در سلامت در دو سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است. این تجهیزات شامل دستگاه لیزر اگزایمر، ام آر آی، دستگاه سی تی سیمولاتور، دستگاه پت سی تی، دستگاه دیالیز، ونتیلاتور و ... است. در یک سال اخیر در شهرستان سراوان و خاش دو دستگاه ام آر آی پیشرفته نصب و در چرخه خدمت‌رسانی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر یک دستگاه ام ار ای دیگر به حوزه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حوزه درمان سرطان نیز سی‌ تی سیملاتور که در دقت درمان سرطان به کار می‌رود در بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان افتتاح خواهد شد. در حال حاضر سه بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان، الزهرا(س) زاهدان و دارالشفای میرجاوه دارای مجوز پذیرش بیمار خارجی هستند که می‌توانند با توسعه گردشکری سلامت به توسعه و رونق این استان در بخش‌های درمان، اشتغال، فرهنگ و اقتصاد کمک کنند.

غزنوی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان سراوان بیش از 47 نیروی متخصص و فوق تخصص حضور دارند. بیمارستان ایرانمهر سراوان یکی از بیمارستان‌های زیبای کشور است، از دو سال پیش این بیمارستان فعال شده و در حال حاضر ضریب اشغال تخت بیمارستان ایرانمهر سراوان بیش از 70 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با حضور متخصصین رشته‌های گوناگون پیشرفته ترین اعمال جراحی که در سراسر جهان انجام می‌شود در سراوان نیز انجام می‌شود و این موضوع باعث کاهش سفرهای درمانی مردم این منطقه شده است.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری پزشک حضور دارد. حدود 100 مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که تنها مرکز «مک سوخته» سراوان پزشک ندارد.

غزنوی تصریح کرد: در حوزه تامین دارو و شیرخشک مشکلات وجود داشت اما با اقداماتی که انجام شده، مشکلات مردم در زمینه تامین دارو و شیر خشک مرتفع شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ارائه دهندگان خدمات سلامت در یک سال گذشته به بیش از دو میلیون نفر خدمات درمانی ارائه کردند. همچنین بیش از 10 میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز آزمایشگاهی شهری و روستایی حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

وی از کاهش 20 درصدی آمار اعزام بیماران خبر داد و گفت: با توجه به پهناور بودن سیستان و بلوچستان اعزام بیماران یک چالش بزرگ محسوب می‌شود که خوشبختانه با توسعه زیرساخت‌ها و توزیع نیروی متخصص شاهد کاهش اعزام بیماران به مرکز درمانی مرکز زاهدان هستیم. دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نظام پرداخت کارکنان در نیمه برتر کشور قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار