توافقنامه «بورس صنعت و جامعه» بین توسعه نیشکر و دانشگاه کشاورزی خوزستان امضا شد؛
در هجدهمین کنگره علوم خاک ایران، توافقنامه «بورس صنعت و جامعه» بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امضا شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 31 January 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این توافقنامه در راستای حمایت از ایجاد رشته کارشناسی «گیاهان قندی» به امضای دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و دکتر فیاضی رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان رسید.

در مراسم امضای توافقنامه، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از رویکرد دکتر ناصری در توجه به دانشگاه قدردانی کرد و توافقنامه بورس صنعت و جامعه را عاملی برای پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت نیشکر برشمرد.

فیاضی با بیان اینکه این رویداد مهم برای اولین‌بار است که در خوزستان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد که بخش بزرگی از واحدهای موردنیاز صنعت نیشکر در این رشته تعریف می‌شود و این صنعت با حمایت از دانشجویان ممتاز، پذیرای اشتغال ۲۰ درصد فارغ‌التحصیلان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر نیز در امضای این توافقنامه گفت که ۳۰ درصد ظرفیت این رشته به کارکنان صنعت نیشکر اختصاص می‌یابد.

هجدهمین کنگره علوم خاک ایران سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با شعار «مدیریت احیاگر و چالش‌های خاک» به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.

در این کنگره، دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در مورد سیستم آبیاری کم‌فشار و نقش آن در بهره‌وری آب در زراعت نیشکر سخنرانی کرد و به تشریح دستاوردهای صنعت نیشکر در این حوزه پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار