امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حضرت زینب (س) در میدان جهاد عاشورا ایستادگی و پس از آن این جهاد را برای تمام عالم تبیین کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 27 January 2024

تبیین جهاد عاشورا بر عهده حضرت زینب (س) بودبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری شامگاه روز گذشته جمعه (۶ بهمن‌ماه) در نهمین سالگرد شهید مهدی نوروزی نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاه که در حسینیه آیت‌الله جلیلی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فوران عاطفه و احساس به دلیل وجود حس مادرانه در وجود بانوان بسیار زیاد است.

وی افزود: به دلیل همین حس مادرانه است که جهاد بر بانوان واجب نیست، اما حضرت زینب (س) در تمامی لحظات عاشورا حضور داشت و حتی می‌بایست برادرش را یاری می‌کرد و بعد از عاشورا نیز مسئولیت را با برادرزاده‌اش امام سجاد (ع) بر عهده می‌گرفت که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اتفاقات عاشورا را دشمن وارونه روایت می‌کرد و هیچکس نبود که از این حق مسلم دفاع کند، حضرت زینب (س) این مسئولیت را تشخیص داده و آن را به ثمر رساند.

وی بیان کرد: آنقدر داغ برادر برای حضرت زینب (س) سخت است که تا حدود یک سال و چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد، علت دوام او نیز به عمل رساندن اهداف است، یکی از ویژگی‌های مهم ایشان بصیرت است، فهم حقایق زمان و شناخت میدان کارزار بسیار مهم است.


غفوری ادامه داد: در میدان کارزار جنگ عاشورایی حضرت زینب (س) ایستادگی می‌کند و در میدان جهاد تبیین که پس از عاشورا است حضرت شبهات موهوم را تبیین می‌کند، چنانکه عبیدالله بن زیاد قصد جان حضرت را می‌کند.

وی اضافه کرد: از ویژگی مشترک شهدا با حضرت زینب (س) همین بصیرت است، شهدایی که دشمن شناس و زمان شناس بودند، جبهه حق و باطل را به خوبی می‌شناختند و ذره‌ای تردید به دل آنها راه نداشت.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب (س) ولایت‌مداری و اطاعت پذیری است، به همین دلیل است زمانی که امام حسین (ع) قصد جهاد عاشورایی می‌کند، نخستین کسی که با او همراه می‌شود حضرت زینب (س) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه: باید دید که عیار ولایت‌مداری هر فرد چه میزان است، آیا بر حرف ولی خود چون و چرا می‌کند یا از آن اطاعت می‌کند، شهدا این ویژگی را نیز داشته‌اند، زمانی که دفاع از حرم تشخیص ولی امر مسلمین بود، اطاعت کردند.

وی یادآور شد: اگر ما امروز در سوریه و یمن و امثال این‌ها حضور داریم دلیل دارد، و دلیل آن این است که این جنگ در خیابان‌های کرمانشاه و تهران و امثال این‌ها اتفاق نیفتد.

غفوری خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های مشترک حضرت زینب (س) با شهدا حضور در صحنه و میدان است، خیلی از افراد در کنار میدان می‌ایستند و انفعال در آنها وجود دارد، اما شهدا به میدان آمدند و تا آخرین لحظه در کنار ولی امر خود ایستادند.

وی اضافه کرد: ۷۲ شهید کربلا با وجود تعداد کم تاریخ را تغییر دادند و مسیر را از باور اموی به علوی تغییر دادند، شجاعت و شهامت مردان دلیر خود را می‌خواهد که این‌ها و شهدا آن را دارا بودند.

غفوری عنوان کرد: شهادت طلبی از ویژگی‌های مشترک حضرت زینب (س) با شهدا بود و به همین دلیل است که حضرت در جواب عبیدالله بن زیاد می‌فرماید چیزی جز زیبایی ندیدم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار