هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی صنعت کفش ایران قم در محل نمایشگاه های بین المللی استان قم برگزار شد و در این دوره با توجه ویژه ای به حوزه علم‌ و فناری در حوزه بهبود کیفیت و تولیدات صنعت کفش مواجه بودیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 19 January 2024

نمایشگاه کفش پلی میان علم و صنعت

به گزارش تابناک قم، پس از برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد اولیه صنعت کفش، مترکس، حالا بار دیگر فعالان صنعت کفش ایران تحت عنوان هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی صنعت کفش ایران قم در کنار یکدیگر هستند.

در میان آنچه هفتمین دوره این‌ نمایشگاه رقم زده است،‌ جوانگرایی و توجه به گسترش فناوری رونق ویژه ای داشته است و این مهم تا آنجایی مورد توجه قرار گرفته است که جواد شعبان زاده، رییس انجمن صنفی کفش ماشینی قم در حاشیه این‌ نمایشگاه اعلام کرد: در راستای پیوند علم و صنعت و علمی سازی صنعت کفش در جهت رشد و بهبود کیفیت تولیدات رشته مهندسی صنایع کفش در دانشگاه بین المللی قم راه اندازی می شود.

همچنین وی افزود: از آنجایی که این صنعت می بایست بروز و همراه با صنعت مُد باشد تغییر نگاه ها در تولیدات مهم است و یکی از عواملی که میتواند این مهم را رقم بزند علمی سازی این صنعت است.

شعبان زاده با اشاره به آمادگی تولیدکنندگان صنعت کفش جهت همکاری با دانشگاهیان و شرکت‌ های دانش بنیان گفت: در تلاشیم تا در دوره های دیگر این‌ نمایشگاه ضمن گسترش اقدامات شاهد حضور فعال تر و تاثیرگذار جامعه علمی و دانشگاه در بدنه نمایشگاه باشیم.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در بازدید از این نمایشگاه، با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم حکمرانی در هر عرصه ای از جمله در صنعت کفش تصدی گری درست و صحیح است، گفت: نمایشگاه تخصصی کفش در قم به یک فناوری مهم صنعتی رسیده و به یکی از بسترهای اصلی در معرفی این مصول ارزشمند تبدیل شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: یکی از ویژگی های صنعت کفش ایران حضور پردامنه و اثرگذار شرکت های دانش بنیان و اتکای آنها بر فناوری و تکنولوژی های روز است.

وی تقاضامحور بودن را از ویژگی های مهم نمایشگاه تخصصی کفش قم یاد کرد و خاطرنشان کرد: محصولات و تولیداتی که در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفته برای مردم همه کشورهای جهان دارای جذابیت است.

استاندار قم نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: در صنعت کفش امروز دانشگاه در این صنعت دخیل شده که این امر یکی از آرزوهای دیرین ما بوده است؛ باید حلقه دانشگاه و صنعت با هم ارتباط دلی و محکم پیدا کنند و اگر این اتفاق در استان افتاده، اتفاق بسیار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در گزارشی هم که داده شده این اتفاق در شرف انجام شدن است بخشی از آن هم انجام شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

بی شک‌ امروزه یکی از مسیر های ایجاد تحول در هر صنعتی بهره گیری از علم و فناوری است،‌اما تلفیق صنعت و دانش آن هم در حوزه مُد و توجه به شاخصه ها و فاکتورهای انسانی جهت افزایش کیفیت کالا و نگاه ویژه به حوزه سلامتی افراد، دستاورد و تحولی می باشد که میتواند کفش قم و کفش ایران را به برندی تبدیل کند که زبان زد بشود و به رقابت جدی با بازارهای آسیایی یا حتی فرا آسیایی بپردازد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار