رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:راز ماندگاری شهید حاجی قلی زاده مردم داری او بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 18 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیین گرامیداشت چهاردهمین سالگرد شهادت دادستان فقید شهرستان خوی، شهید حاج، ولی حاجی قلیزاده با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین قضایی و مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی و مردم شهید پرور و ولایی خوی در مسجد شیخ نوایی این شهرستان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با تقدیر و تشکر از حضور گرم همه عزیزانی که در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه عدالت و امنیت، شهید حاج، ولی حاجی قلیزاده گرد هم آمده اند بیان داشت: راز ماندگاری و موفقیت شهید حاج، ولی حاجی قلیزاده و ویژگی بارز او که می‌بایست نقشه راه و مسیر حرکت همه ما باشد مردم داری است.

عتباتی ادامه داد: شهید حاج، ولی حاجی قلیزاده اقدامات ارزشمندی آغار کرد که خیلی از آن‌ها تبدیل به برنامه‌های کشوری شده است، همچون توجه به صلح و سازش، سیاست حبس زدایی، توجه جدی به مقوله زندان، زندانی و خانواده زندانی، بهداشت قضایی و پیشگیری از بزهکاری و جدیت و اقتدار در برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان امنیت مردم و در کنار این مدارا و شفقت در برابر افرادی که متاثر از شرایط محیط، خانوادگی و اجتماعی به سمت بزه رفته اند.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به جمله شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: هر آنکس که شهید زندگی می‌کند، قطعاً شهید خواهد شد، از این رو باید همه اینگونه زندگی کنیم و به سمت ایجاد رضایتمندی مردم برویم، مردم عزیز و نجیب سراسر کشور که با همه سختی‌ها بزرگوارانه در کنار انقلاب و رهبر خود ایستاده اند.

وی تاکید کرد: مردم نباید دغدغه امنیت و عدالت داشته باشند و همه مسئولان به معنای واقعی، خادم باشند اگر خود را رهرو راه شهداء و مطیع رهبر معظم انقلاب می‌دانند.
عتباتی در پایان صحبت‌های خود گفت: افتخار بالایی است احقاق حق و باید قدر آن را با خدمت خالصانه و مضاعف دانست و از خدا خواست ما را پاسدار ارزش‌هایی قرار دهد که شهداء ارزشمندترین سرمایه خود که خون و جانشان است را برای آن‌ها فدا کرده اند، چرا که تک‌تک ما در مقابل قطره قطره خون شهیدان مسئول هستیم و باید با تمام توان تلاش کنیم که آرمان‌های شهداء پا برجا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم خانی امام جمعه خوی به عنوان یکی دیگر از سخنرانان مراسم به بیان فضایلی که موجب اجر و قرب شهید حاج، ولی حاجی قلی‌زاده در بین مردم شد پرداخت و بیان داشت این مزد مجاهدت‌ها و زحمات این شهید بزرگوار در راه احقاق حق می‌باشد که به چنین مقام و منزلتی در بین مردم دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی مدیر کل بنیاد شهید استان نیز در این مراسم به بیان مقام شهداء و جایگاه والای آن‌ها پرداخت و در پایان مراسم با تقدیم لوح تقدیری توسط دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان از مادر و خانواده این شهید عالی مقام تجلیل به عمل آمد و بعد از این آیین عتباتی و همراهان با حضور در سر مزار شهید حاج، ولی حاجی قلیزاده با قرائت فاتحه‌ای به مقام این شهید بزرگوار ادای احترام نمودند.

لازم به ذکر است دادستان شهید حاج، ولی حاج قلیزاده از دادستان‌های متعهد قوه قضاییه و خانواده معظم شهدا بود که بیش از یک دهه در دستگاه قضایی خوی در آذربایجان غربی خدمت می‌کرد که در تاریخ ۲۸ دی ماه سال ۱۳۸۸ توسط گروهک تروریستی پژاک به درج رفیع شهادت نائل آمد. این شهید بزرگوار دلداده حق وحقیقت و شیفته عدالت علوی بود و به حق «شهید عدالت» نام گرفت و نامش در جریده عالم جاودانه شد و در سال ۱۳۹۵ به عنوان شهید شاخص سال از طرف سازمان بسیج حقوق دانان معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار