رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه گفت: ۴۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی این شهرستان به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۴۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ 19 January 2024

 

به گزارش تابناک، عبدالله کرد، اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح دانش و توان علمی صنعتگران فعال در این شهرستان دوره‌های آموزشی متعدد در رشته‌های چندگانه به ویژه سوزن‌دوزی و سکه‌دوزی برنامه‌ریزی شده که به صورت مرتب نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه افزود: در همین راستا تاکنون برای 200 نفر از شرکت کنندگان در این دوره‌ها گواهینامه های مهارتی آموزشی صادر شده و دو دوره دیگر نیز در حال برگزاری است و 60 نفر مشغول استفاده از این دوره‌ها هستند.

به گفته کرد، این افراد پس از دریافت گواهینامه می‌توانند نسبت به ایجاد شغل اقدام کنند و از خدماتی که میراث فرهنگی به آنها ارائه می‌دهد بهره‌مند شوند که تا امروز حدود 40 نفر از صنعتگران این شهرستان به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: از این میان تعداد 35 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و تنها 5 نفر باقی‌مانده که آنها نیز در حال تشکیل پرونده و طی روال قانونی هستند که به زودی تسهیلات خود را گرفته و وارد بازار کار و فعال‌سازی و تقویت کارگاه‌های خود می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میرجاوه تاکید کرد: یکی دیگر از مباحث جدی که در این اداره پیگیری می‌شود موضوع اشتغال است که تاکنون 49 نفر در سامانه رصد اشتغال نام‌نویسی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار