مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت هنر در انتقال ارزشها گفت: ارزشهای مکتب حاج قاسم از طریق زبان هنر به جهانیان معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 10 January 2024

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی در آیین اختتامیه جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن که در مهریز برگزار شد، اظهار داشت: رویداد سرباز وطن از جمله رویدادهای استان یزد است که در حوزه شعر برگزار می‌شود و کیفیت بسیار بالایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد سال گذشته به صورت استانی برگزار شد و امسال با توجه به استقبال خوبی که از آن صورت گرفته، جشنواره در قالب منطقه‌ای برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه امیدواریم که این رویداد سال‌های سال ادامه داشته باشد گفت: برنامه‌ریزی صورت گرفته که در دوره‌های بعد بتوانیم این رویداد را به صورت ملی و حتی بین‌المللی برگزار کنیم.

عابدی تصریح کرد: مهم است اندیشه‌ای که به آن اعتقاد داریم را در قالب هنر وارد کرده و به جهانیان منتقل کنیم و باید در این حوزه تاکید و توجه بسیار ویژه و خاصی داشته باشیم.

وی افزود: این چنین رویدادهایی که با جهت‌گیری‌های ارزشی و انقلابی تعریف شده همین هدف را دارد که عصاره هنر هنرمندان در رشته‌های مختلف را جمع کند و آثار هنری که منجر به توسعه و نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌شود را منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: هر یک از ما وظیفه داریم که ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را به دیگران منتقل کنیم و قطعا یکی از مهمترین ارزش‌های انقلاب، مکتب شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی است.

عابدی ادامه داد: بهترین ابزار هم برای انتقال ارزش‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی، استفاده از ظرفیت هنر در رشته‌های مختلف است و قطعا شعر در این حوزه از جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

ارزشهای مکتب حاج قاسم از طریق زبان هنر به جهانیان معرفی شود

تمام پیروزی‌های انقلاب به پشتوانه حضور مردم در صحنه رخ داده است

محمد دهقان بنادکی فرماندار مهریز هم در این نشست با اشاره به اینکه در سالگرد حاج قاسم سلیمانی، اقدامات مختلفی انجام شد، اظهار کرد: سال گذشته توفیق برگزاری ویژه برنامه استانی شب شعر را در ایام شهادت حضرت زهرا(ع) داشتیم و امسال هم جشنواره شعر منطقه ای را در مهریز برگزار کردیم.

فرماندار مهریز، حاج قاسم را یک مکتب در ابعاد مختلف خواند و بیان کرد: زمانی که صحبت از حاج قاسم می شود نمی توان به ابعاد خاص و ویژه او توجه نکرد؛ حاج قاسم یک فرمانده نظامی مقتدر بود و وقتی فرماندهان را دور خود جمع می کرد از آنان مطالبه و سپس رصد می کرد.

دهقان بنادکی با اشاره به هفتمین شب از شهادت زائران حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: مردم صاحب اصلی انقلاب هستند و اگر در دفاع مقدس، دفاع از حرم و در فتنه ها پیروز شدیم مردم همواره پای کار بودند و هستند.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره سرباز وطن  با اهدای لوح تقدیر و نشان جشنواره تجلیل شد.

آثار رسیده به این جشنواره توسط علیرضا قزوه، زکریا اخلاقی و عالیه محرابی داوری شد.

ارزشهای مکتب حاج قاسم از طریق زبان هنر به جهانیان معرفی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار