معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل کردستان گفت: تخطی از قانون و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، رابطه مستقیمی با پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 08 January 2024

به گزارش تابناک کردستان ، حجت‌الاسلام کیومرث امیرخانی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کردستان ظهر امروز در دیدار با معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اظهار کرد: امروزه بی‌توجهی به کتاب و کتابخوانی ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه در نحوه نگرش و دیدگاه افراد، آثار مثبتی دارد، تصریح کرد: تخطی از قانون و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، رابطه مستقیمی با پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کردستان با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در دوران کودکی در افراد نهادینه شود، افزود: این امر در تربیت جامعه آگاه با کمترین مشکلات فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است.

وی نقش کتابخانه‌های عمومی را در ارتقای سرانه مطالعه مهم ارزیابی کرد و افزود: این نهاد فرهنگی با عملکرد مطلوب و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتابخوانی می‌تواند بسترساز توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها شود.

وجود ۸۲ باب کتابخانه عمومی فعال در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار از توجه ویژه این نهاد فرهنگی به ترویج فرهنگ مطالعه در میان کودکان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام کتابخانه‌های عمومی در سطح استان دارای بخش مستقل کودک است.

وی ادامه داد: در این بخش برنامه‌های متنوعی مانند نشست کتابخوان، معرفی کتاب، قصه‌گویی، کاردستی، نمایش عروسکی، نقاله خوانی و ... برای کودکان برگزار می‌شود و خوشبختانه با استقبال بسیاری خوبی از سوی خانواده‌ها مواجه شده است.

حسنی‌خونسار با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های مشارکتی در برخی زندان‌های شهرستان‌های استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه این کتابخانه‌ها از بهترین و فعال‌ترین کتابخانه‌های مشارکتی هستند و توجه به کتاب و کتابخوانی در زندان‌ها بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی است، اظهار داشت: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر ۵۲ هزار نفر در‌ای کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند و نزدیک به ۹۰۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در قفسه کتابخانه‌ها در دسترس اعضاء قرار دارد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار