با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از دستاوردهای فناوری متاورس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 08 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی، از سه پروژه متاورس و شبیه سازی و هوش مصنوعی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین رونمایی کرد.

پروژه متاورس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین مربوط به شبیه‌سازی عملیات شفق سرلشکر خلبان «عباس بابایی» از شهدای پرافتخار کشور است که شخص می‌تواند ضمن گفتگو با شهید بابایی به همراه وی با سوار شدن بر جت نظامی، به مناطق عملیاتی پرواز کند.

یکی دیگر از دستاورد‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین پروژه هولوگرام سه بعدی شهید «محمد علی رجایی» رییس جمهور شهید انقلاب اسلامی است که با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی قابلیت ارتباط با افراد را دارد و می‌تواند در موضوعات مختلف با آن‌ها به بحث و گفتگو بنشیند.

رونمایی از زیارت مجازی ۳۶۰ درجه یادمان‌های شهدای گمنام سراسر استان قزوین یکی دیگر از دستاورد‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین است که با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به بهره برداری رسید.

تجهیزات سه بعدی، متاورس و هوش مصنوعی از موضوعات مهم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین است که با نصب آن مخاطب می‌تواند با فضا‌های جنگ و فضا‌های محیطی جبهه ارتباط نزدیکی بگیرد.

در این بازدید، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جانشین رئیس، معاون هماهنگ‌کننده، فرماندهان نیرو‌های مسلح، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و جمعی از معاونین و مدیران، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را همراهی می‌کردند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار