تابناک هرمزگان- فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشریح ویژگی‌های منحصربه فرد ‌ناو ابومهدی المهندس گفت: این ناو قادر به شلیک موشک با برد ۷۵۰ ‌کیلومتر است.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 06 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// دریادار علیرضا تنگسیری در آیین الحاق ناو شهید ابومهدی و 100 شناور موشک انداز به نیروی دریایی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم از جمله شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: شهادت 90 نفر از هم‌وطنان در انفجار تروریستی کرمان را تسلیت می‌گویم، دشمنان ما خفاشان شب پسند هستند که دستانشان به خون هموطنان ما آلوده شده و قطعا انتقام خواهیم گرفت.

وی افزود: امروز ما مفتخریم امکاناتی به نیروی دریایی الحاق می‌شود که زمینه را برای انتقام خون شهیدانی که در حادثه کرمان جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند فراهم می‌کند تا از دشمنان خونخوار آن انتقام گرفته شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ادامه الحاق های یازده‌گانه‌ای که پشت سر گذاشتیم آیین الحاق دوازدهم در راستای تولید قدرت سپاه ما شاهد تجهیزات جدیدی هستیم که وارد سازمان نیروی دریایی سپاه می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در این الحاق شناور گشتی رزمی ابومهدی المهندس که از شناورهای بسیار پیشرفته با سرعت 37 گره دریایی با موشک های سطح به سطح از موشک 35 کیلومتر گرفته تا موشک با برد 750 ‌کیلومتر روی این شناور قادر به شلیک است.

سردار تنگسیری گفت: موشک سطح به هوای کوثر و رادار سه بعدی که اهداف هوایی را رصد می‌کند از سازه‌های نیروی دریایی سپاه بوده و افتخاری است که ما روی این شناور پوشش هوایی کوثر را داریم.

وی تصریح کرد: این شناور دو بدنه است از سه عرشه ساخته شده، عرشه اول 1:20 سانت عرشه دوم 4 و عرشه سوم 6 متر است و از سطح دریا 12 متر ارتفاع دارد این شناور قادر است 2 هزار مایل دریایی دریانوردی داشته باشد و 14 روز به صورت مداوم می‌تواند در دریا حضور داشته باشد و دارای بدنه استایلز و رادار گریز است.

تنگسیری گفت: این شناور با 4 موتور پیشرونده قادر است به خوبی دریانوردی کند  این شناوری جدید است که افتخار داریم  که در درون کشور و توسط شرکت دانش بنیان وطنی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: 3 شرکت دانش بنیان شناوری در نیروی دریایی سپاه فعال شدند و شناورهایی با بدنه آلومینیم با طول 68 متر به پایین شناورهایی با بدنه کربن و بدنه سرعتی که در امواج بالا بتواند دوام بیاورد ساخته شده است.

وی افزود: امروز شناورهای دیگری نیز به نیروی دریایی سپاه الحاق شد اتفاقی که افتاده این است موشک کوثر بر روی شناورهای کلاس طارق و عاشورا نصب شده است، شناور طارق به موشکی با 180 کیلومتر برد مجهز شده که در درون نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده است در این الحاق شناورهای شناسایی را داریم این شناورها هم رسما وارد سازمان شده و تحویل یگان‌ها می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در این الحاق شناورهای اژدر افکن هم داریم، همچنین تجهیزات دفاع ساحلی و دفاع از جزیره که راکت های 8 لول و 40 لول و خمپاره اندازهای اتوماتیک با خودروهایی که ساخت وزارت دفاع است و بدنه‌ای فایبر گلاس دارند.

وی افزود: ما تولید قدرت را امر و فرمان رهبر معظم انقلاب دانستیم و برای تحقق آن برنامه ریزی کردیم، برخی می‌گویند منابع این مسئله از کجا تامین میشود ما زمین ها و اموال خود را فروختیم و معتقدیم حتی اگر شکممان گرسنه باشد بهتر از آن است که در برابر دشمنان این مردم دستمان خالی باشد لذا تاکید داریم توان رزم را بایستی ارتقا دهیم.

سردار تنگسیری با تاکید بر اینکه تلاش داریم روز به روز قوی تر شویم گفت: شرکت دانش بنیان قادر است سالانه سه فروند از شناور ابومهدی المهندس را تحویل دهد ضمن اینکه در مرکز تخصصی شناوری در بوشهر و وزارت دفاع هم قابلیت ساخت شناور داریم و امیدوارم امکاناتی که نیاز داریم در کمترین زمان به نیروی دریایی الحاق شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: نام ابومهدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار