بازرس کل استان کردستان گفت: ما مخالف توسعه دانشگاه نیستیم و اصراری بر اختصاص این اراضی مازاد به مسکن ملی نداریم اما معتقدیم اراضی نباید بلاتکلیف بماند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 04 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، عیسی هواسی صبح امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستلن در مورد اراضی بلاتکلیف دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم بعد از ۲۷ سال از واگذاری این اراضی بعد از پیگیری که برای تعیین تکلیف این اراض صورت گرفت بلاخره در این بازه زمانی مکاتبات گسترده‌ای را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ۲۷ سال این بود که متولیان دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های مختلفی را برای تعیین تکلیف این اراضی کردند.

بازرس‌کل استان کردستان خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: کسی منکر اهمیت و حساسیت حوزه درمان نیست و شاهد و گواه این موضوع انجام بازرسی‌های سرزده از حوزه سلامت و درمان در سطح استان است.

وی افزود: مشکلات حوزه سلامت تنها به فضا و کمبود فضا خلاصه نمی‌شود، در این برهه زمانی کمبود فضای فیزیکی در بخش درمان نداریم و اکنون بخش زیادی از بیمارستان کوثر خالی است.

هواسی تصریح کرد: بخش وی‌آی‌پی بیمارستان کوثر سنندج با وجود مجوز‌های صادر شده مورد استفاده قرار نگرفته و در این راستا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

بازرس کل استان کردستان با عنوان اینکه کسی مخالف توسعه دانشگاه‌ها نیست، گفت: توسعه دانشگاه‌ها باید براساس توسعه شهر، طرح تفصیلی و طرح جامع شهر و شرایط خاص استان دیده شود.

وی استقرار پزشکان و برخی از مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر را از معضلات جدی شهر سنندج عنوان کرد و گفت: خدمات باید در سطح شهر پراکنده شود تا هم مردم به راحتی با مراکز درمانی دسترسی و هم بار ترافیکی کاهش پیدا کند.

بازرس‌کل استان کردستان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی متعهد شوند ظرف ۱۰ سال آینده با احداث دهکده سلامت وضعیت مرکز شهر را از شرایط امروز خارج کنند.

وی گفت: ما مخالف توسعه دانشگاه نیستیم و اصراری بر اختصاص این اراضی مازاد به مسکن ملی نداریم، اما معتقدیم املاک و اراضی مازاد ادارات نباید بلاتکلیف بماند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار