صندوق کارآفرینی «امید» از ایجاد «روستا‌های هوشمند» حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 02 January 2024

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی «امید» در رویداد «هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی (روستای نوفَن)» گفت: راه‌اندازی «روستا‌های هوشمند» و «دهکده‌های فناور» در کشور با هدف بهبود کسب و کار و تولید ضروریست و این صندوق از طرح‌های مرتبط با این مقوله حمایت می‌کند.

محمد صادق حَسَنی افرود: اینگونه روستا‌ها در گرو انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی است و بکارگیری آن در کشور نیز مُستلزم ارائه الگو‌های کاربردی و عملی است که ما آن را از سال ۱۴۰۱ تاکنون دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برپایی جشنواره‌ها و بازارچه‌های روستایی راهکار مناسبی برای انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی و الگوسازیست، زیرا با این اقدامات، ظرفیت‌ها نیز شناسایی خواهد شد.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امیدگفت: جلسات مرتبط با دانش بنیان‌ها و انتقال فناوری به روستا‌ها تا به امروز در ٢۴ استان تشکیل شده است.

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: وضعیت اشتغال در استان شرایط بهتری پیدا کرده است بطوریکه فعالان اقتصادی بدنبال جذب کارگر ساده و حتی اتباع خارجی هستند.

محمود حقیقت سرشت با اشاره به اینکه توسعه روستا‌ها نیازمند تعریف اهداف برای روستا و برنامه‌ریزی و سپس اجرا بر مبنای بازه زمانی است، افزود: مجموعه دانش‌بنیان‌ها باید انتظارات خود را از دهیاری‌ها، بنیاد برکت، استانداری و صندوق کارآفرینی امید مطرح کنند.

عبدالصمد شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه حمایت و ارائه تسهیلات با هدف بهبود وضعیت تولید و اشتغالزایی هدف ماست گفت: اگرچه ضمانت‌هایی در این پیوند دریافت می‌کنیم، اما با وجود تاخیر در پرداخت اقساط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات، تاکنون هیچ ضمانتی به اجرا درنیامده و املاک ضمانتی نیز تملیک نشده است.

صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کار‌های خُرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، زنجیره حمایت دولت از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار