فرماندار رودسر:
تابناک/گیلان فرماندار شهرستان رودسر گفت: پروژه رینگ ۲۴ متری رودسر باید اجرایی شود. لذا ادارات راهداری، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شهرداری و... با همفکری این مسیر را بازگشایی کنند
کد خبر: ۱۱۴۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 03 January 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

محمد حیدری، سه‌شنبه ۱۲ دی در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر رودسر، با اشاره به تعامل، هماهنگی و همکاری همه‌جانبه و خوب مدیریت شهری، اظهار کرد: به دنبال پیشبرد اهداف جهت توسعه و آبادانی شهر رودسر و حل‌وفصل مسائل و مشکلات شهری و طراحی شیوه‌های جدید همکاری‌های بین‌بخشی هستیم.

وی شهر و شهروند را دو مقوله اصلی در مدیریت شهری دانست و افزود: شهر و شهروند لازم و ملزوم هم هستند و ارتباط تنگاتنگ دارند، زیرا شهر یک پدیده زنده است و در دل شهر زنده، شهروندان زندگی می‌کنند.

فرماندار رودسر با بیان این‌که مدیریت شهری الزام به خدمت دارد، تصریح کرد: برای شهری با این قدمت، تمدن و تاریخ باید حداقل رفاهیات شهری را فراهم کنیم.

حیدری، قانون شهرداری‌ها را یکی از مترقی‌ترین، پایدارترین، مستقل‌ترین و پرنفوذترین قانون‌ها دانست و اضافه کرد: مدیریت شهری بر همه مدیریت‌ها اولی بوده و شهردار محور است. لذا یکی از حقوق مهم شهر و شهروندان اجرای پروژه‌های شهری جهت ایجاد تحول در خدمت‌رسانی است.

وی یکی از الگوهای مهم در بافت‌های شهری را، برخورداری از معابر، گذرگاه‌ها و خیابان‌های آزاد دانست و تاکید کرد: یکی از اصول اولیه شهرسازی، باز بودن همه خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر اصلی و فرعی است و نباید بن‌بست داشته باشیم.

فرماندار رودسر، یکی از آثار مسیرهای آزاد شهری را در حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها دانست و متذکر شد: اعتبارات خوبی در ستاد بازآفرینی شهری تعریف شده و شهر رودسر در سال‌جاری سه پروژه بازآفرینی دارد و برای سال آینده نیز پروژه‌های جدیدی را تعریف خواهیم کرد.

وی تولید درآمد در کنار ارتقای زیبایی شهر را، از جمله دستاوردهای بازآفرینی دانست و تصریح کرد: بافت فرسوده موجب شده از بازارهای مدرن بی‌بهره باشیم و پراکندگی واحدهای صنفی و مغازه‌ها، نارضایتی‌های اجتماعی را تشدید کرده است.

حیدری، شفافیت و قانون‌مداری را اصل اول دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: پروژه رینگ ۲۴ متری رودسر باید اجرایی شود و لذا ادارات راهداری، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شهرداری و... با همفکری این مسیر را بازگشایی کنند.

فرماندار رودسر همچنین بر بازگشایی جاده ساحلی و تداوم اجرای روشنایی در ساحل تاکید کرد و گفت: پسماند به ابرچالش گیلان تبدیل شده و باید از مشارکت مردم شهرستان برای حل این معضل استفاده کنیم و زباله‌ها را به مرکز استان نبریم؛ البته اگر تفکیک زباله از مبدا را فرهنگ‌سازی کنیم، به نتایج بهتری خواهیم رسید، زیرا مردم همیشه عملکرد بهتری دارند و می‌توانند در مدیریت پسماند پیشرو باشند.

وی در پایان به انتخابات ۱۱ اسفند سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مقدمات برگزاری یک انتخابات پرشور و حداکثری، جلب رضایت مردم است و لذا همه مدیران و دستگاه‌های دولتی کمک کنند تا این رویداد بزرگ سیاسی و اجتماعی را به سرانجام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار