رییس کل دادگستری خوزستان گفت: نامزدهای اننتخاباتی به منظور پیشگیری از فضاسازی، نشر اکاذیب، توهین و تخریب نامزدها توسط یکدیگر در فضای مجازی، باید از سایت‌ها و صفحات الکترونیکی مجاز استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 02 January 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز سه شنبه در نشست پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خوزستان و کرمان در خصوص برگزاری انتخابات به عنوان مهم‌ترین رویداد سال جاری کشور بیان کرد: باید با ایجاد تدابیر پیشگیرانه، زمینه رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات را فراهم کرد.
وی گفت: انتظار می رود هیات‌های نظارت و بازرسی، عوامل انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در پایش دقیق روندها، فرآیندها، جریانات، رفتارها و عملکردها در فضای مجازی فعالانه نقش‌آفرین باشند.

دهقانی اظهار کرد: مشارکت سازنده، مدیریت هماهنگ، نظارت موثر و همکاری همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط و دارای مسئولیت و اتخاذ رویه واحد در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مسیر عملیاتی نمودن برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه انتخابات می‌تواند باعث انسجام بخشی بهتر امور و توفیق در اقدام و عمل شود.
وی با بیان اینکه در قانون جدید انتخابات، داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند به صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند گفت: سازمان بازرسی استان برای بهره‌مندی عادلانه نامزدها از امکانات، باید نظارت مستمر بر این موضوع داشته باشد.
رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: با توجیه نامزدهای انتخاباتی و انجام برنامه‌های پیشگیرانه، شاهد کمترین تخلف و جرم در حوزه‌های انتخاباتی استان خواهیم بود.
دهقانی گفت: در صورت مشاهده یا گزارش هر نوع جرائم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه‌ای در تمامی بخش‌ها پیش‌بینی شده و روال دادرسی حسب مورد و به‌صورت فوق العاده انجام می‌شود.

۱۱ اسفند ماه امسال ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

دادگستری خوزستان کمیته‌ای ویژه تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل داده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار