شهردار مشهد:
شهردار مشهد گفت: در طول تاریخ مشهد افراد شاخص زیادی داشته‌ایم؛ از شهدای شاخص بگیرید تا علمای دینی؛ در نشان مشهد قرار است از افراد شاخص تقدیر شود تا الگوسازی فردی و اجتماعی به این منوال شکل بگیرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 02 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، محمد رضا قلندر شریف در مراسم اهدای نشان مشهد الرضا (ع) که در سالن شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد به عنوان شهری که در آغوش خود مضجع منور رضوی دارد شهر دوست دار همه زیبایی های معنوی اخلاقی و بصری است.
وی با بیان اینکه مشهد شهر ایثار و شهادت، شهر دلهای آلوده به ولایت است ادامه داد: شهرها به دلایل مختلف شکل میگیرند اما مشهد بر کرانه خورشید، آن هم خورشید ولایت شکل گرفت است.

شهردار مشهد افزود: مشهد شهر دلدادگی است، مشهد شهر امام مهربانی‌ها است و مشهد الرضا ع جهان شهر برکت و کرامت است، مشهد قطعه از بهشت است. وقتی قطعه ای از بهشت باشد زیستن در آن هم باید با فلسفه وجودی ایجابی همراه باشد. اینجاست که مفاهیم زائر و مجاور شکل می‌گیرد.
قلندر شریف تصریح کرد: اینجا است مشهدالرضا جهانشهر بر صفحه اول شناسنامه شهر ما نقش میبند و مشهد الرضا نمایانگر و ویترین و معیار در فصل انقلاب اسلامی و به عنوان حقیقت ذات اسلامی است.
وی افزود: در چنین شهری روزها هم مسلما از این سرزمین آسمانی برکت میگیرد. در طول تاریخ از لحظه شکل گیری مشهد که محل شهادت بود مردم مشهد حماسه آفرینی کردند. اولین حماسه آفرین مشهد زنان نوغان بودند و واقعه گوهرشاد که زنان مردان برای مقابله با کشف حجاب جان خودشان را از دست دادند، تا واقعه ۱۰ دی که زمینه ساز اصلی ۲۲ بهمن شد.
وی با بیان اینکه مشهد همیشه حماسه آفرین است گفت: قبل از ۹ دی تهران در هشتم دی ماه مردم مقابل فتنه گران ایستادند و اعتراضات به فتنه گران از مشهد آغاز شد.
وی انتخاب ۱۰ دی ماه به عنوان روز مشهد اشاره کرد و افزود : روز ۱۰ دی مصادف است با یکشنبه خونینی قیام مردم مشهد در مقابل نظام شاهنشاهی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم مشهد در آن روز، همچنین در تقویم شمسی مصادف با ورود امام رضا به مشهد است.
وی با بیان اینکه این روز جا دارد که در تقویم ملی ثبت شود گفت: مشهد شهری است که خدمت کردن در آن به گفته مقام معظم رهبری خدمت به همه مردم ایران و مسلمان جهان است.

شهردار مشهد تصریح کرد: وقتی روز مشهد تصویب شد تصمیم بر این شد کار ویژه تری انجام شود، بنابراین برای گرامیداشت نخبگان مشهدی، نشان مشهد الرضا تصویب شد این نشان، مدال افتخاری برای کسانی که خدمت ویژه در مشهد و برای مشهد در سطح ملی و بین المللی انجام داده اند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مشهد برای بزرگداشت ویژه‌تر روز مشهد؛ نشان مشهدالرضا(ع) را تصویب کرد تا از افرادی که خدمات شایانی به این شهر داشته و دارند تقدیر شود.
قلندر شریف یادآور شد: برگزیدگان این نشان با حساسیت و دقت انتخاب شده‌اند و حتما نقاط ضعف و قوت دارد و انشالله یک یادگاری ویژه به عنوان سنت حسنه در این شهر ماندگار شود.
وی تاکید کرد: در طول تاریخ مشهد افراد شاخص زیادی داشته‌ایم؛ از شهدای شاخص بگیرید تا علمای دینی؛ در نشان مشهد قرار است از افراد شاخص تقدیر شود تا الگوسازی فردی و اجتماعی به این منوال شکل بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار