جلسه مشترک آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 01 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید صالحی در ابتدای این نشست اظهار داشت: آب بعنوان یکی از حیاتی‌ترین الزامات حیات و توسعه، اهمیت فراوانی به ویژه در ایران به واسطه قراگیری در منطقه‌ای گرم و خشک دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: این واقعیت را همه اذعان داریم که ۱۰ درصد منابع آب در این استان است، از آنطرف، اما گلایه مردم ر اهم داریم که بله با وجود این منابع چرا باید شاهد کم آبی و قطعی آب باشیم؟ این گلایه به حق است و دلیل آن هم این است که همراستا با توسعه و افزایش جمعیت زیرساخت‌ها را گسترش نداده ایم.

صالحی ضمن بیان اینکه بخشی از قطعی‌ها به واسطه نیاز به پر شدن مخازن محدود ذخیره آب برای تداوم آبرسانی به همه نقاط در یاسوج است، افزود: در بحث مخزن ما حدود ۴۰ هزار متر معکب در یاسوج نیاز داریم مخزن اضافه شود، البته این کار را شروع کردیم و مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی را مجوز گرفتیم، زمین تسطیح شده و اقدامات مقدماتی آن شروع شده است.

امید صالحی افزود: ما قانع نیستیم و همیشه هم بهبود شرایط را مطالبه کرده ایم، آب این استان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را سیراب می‌کند، چرا نباید خود این استان بهره‌مند از شرایط بهتری باشد؟

وی گفت: در یک سال و اندی اخیر، اما با نگاه خوب دولت و همراهی سپاه و بسیج کار‌های بزرگی شده، آبرسانی به ۱۰۲ روستا با اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومان تکمیل شد و اکنون نیز فاز ۲ پروژه‌های محرومیت زدایی با تلاش‌های ارزنده استاندار و مجمع نمایندگان با رقم خوب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در شرف آغاز است واین جدای از سایر پروژه‌های ملی و استانی است که در حال انجام و اجرا است.

مدیرعامل آبفا بیان کرد: مجموعه شهرداری و آب و فاضلاب جدایی نا پذیرند و خدمات آن‌ها تلاقی زیادی با یکدیگر دارد، امروز کنار هم هستیم تا با هدفمند‌تر شدن همکاری‌ها و هماهنگی ها، خدمات بهتری به شهروندان بدهیم و نگرانی آن‌ها به ویژه در بخش کنده کاری‌ها را به سرعت مرتفع کنیم.

کیوان آشنا در این نشست گفت: واقعیت این است ما گفته ایم شهرداری همکار همه دستگاه‌های خدمات رسان است، ما خودمان را جدای از آب، برق گاز، مخابرات و سایر دستگاه‌ها نمی‌دانیم چرا که اعتقاد داریم برای کار بهتر برای شهروندان ضروری است تعامل و همکاری دو جانبه ما با این دستگاه‌ها بیشتر شود.

شهردار یاسوج گفت: همه آنچه از مردم اخذ می‌شود در فضای شهری یاسوج هزینه می‌شود. ما امسال اگرچه هزینه هم برایمان دارد، اما گفتیم ورودی‌های یاسوج حتی آنجایی که در محدوده شهر نیست را به صورت زیبایی گل کاری کنند تا مسافران و توریست‌هایی که می‌آیند با صحنه‌های خوب و نشاط آور روبرو شوند.

وی گفت: در بحث کنده کاری‌ها مردم توقعاتی دارند و به حق هم هست، باید دستگاه‌های خدمات رسان به صورت مؤثرتری در کنار ما قرار بگیرند تا شاهد رها شدن کنده کاری‌ها نباشیم و همچنین نظارت‌ها به نحوی باشد که استاندار‌های لازم رعایت شود، اینطور نباشد که اصلاح کنده کاری صورت بگیرد و بعداز یک مدت کوتاه نیاز به ترمیم مجدد داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی آبفا، در این نشست ضمن عقد تفاهم نامه برای همکاری‌های بیشتر در جهت خدمت رسانی سریع‌تر و بهتر به مردم، قرار شد خصوصاً در بحث ترمیم محل حفاری و کنده کاری‌ها به نحوی عمل شود که در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت ممکن کار انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار