هوای کلانشهر اصفهان پس از سه روز که در وضعیت سالم قرار داشت امروز (چهارشنبه) دوباره وارد مدار آلودگی شد و شاخص کیفی هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 27 December 2023

میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز عدد ۱۲۴ (AQI) و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و شاخص لحظه ای در ساعت ۹ صبح نیز بر روی عدد ۱۲۴ (AQI) قرار دارد.

طبق اطلاعات درج شده در جدول ایستگاه‌های پایشِ دائم کیفیت هوای اصفهان در پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کلانشهر اصفهان از یکشنبه تا سه‌شنبه این هفته تحت تاثیر سامانه جوی ناپایدار و وزش باد، سه روزِ سالم را پشت سر گذاشت اما امروز دوباره وارد شرایط ناسالم شد.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اصفهان در سامانه پایش کیفی هوای کشور ساعت ۹ امروز در ایستگاه میدان احمدآباد ۱۵۸، کِردآباد ۱۶۰، میدان انقلاب ۱۵۲ و پروین ۱۵۲ ( AQI) و در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم و در ایستگاه های دانشگاه صنعتی، پارک زمزم، رهنان، سپاهانشهر، فرشادی، فیض، ولدان و کاوه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.

هوای کلانشهر اصفهان در آذر ماه امسال در ۱۴ روز قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در ۱۲ روز نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس بود و فقط در چهار روز در شرایط سالم قرار داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ ( AQI) هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار