سفیر قزاقستان؛
تابناک/گیلان سفیر قزاقستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نقش مهمی در معرفی ایران و گیلان دارد، گفت: گیلان همه زیبایی‌های جهان را در خود دارد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 30 December 2023

اسخت اورازبای امروز پنج شنبه ۷ دی ماه در بزرگترین رویداد خوراک ایران که در تالار مرکزی رشت در حال برگزاری است، ضمن قدردانی از شهردار رشت به دلیل‌ برگزاری چنین رویدادی اظهار کرد: علاقه زیادی به شهر رشت دارم.

سفیر قزاقستان گفت: در طول مدت خدمتم در ایران به بیشتر نقاط و استان‌های کشور سفر کرده‌ام اما گیلان و رشت متفاوت‌تر است لذا همه اهالی رشت و گیلان باید شکر خداوند را بجا آورند که این سرزمین همه قشنگی‌ها و زیبایی‌های دنیا را در خود جای داده است.

اورازبای افزود: طبیعت بکر، مردم مهمان‌نواز، دریا، جنگل و رودهای جاری باعث شده که گیلان از همه جا زیباتر باشد، برای مردم گیلان سلامتی، تندرستی و توفیقات روز افزون آرزو می کنم و جا دارد از طرف دیپلمات‌های خارجی به خاطر این میزبانی و دعوت تشکر و قدردانی کنم.

سفیر قزاقستان تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی نظیر این نقش مهمی در معرفی فرهنگ ایران و گیلان دارد.

همچنین در این مراسم فیرات بایار، رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در ایران اظهار کرد: از میزبانی شما مردم رشت و فضایی که فراهم کردید تشکر و می‌کنم، از سرزمین و دولت ترکیه برای شما سلام‌های فراوان دارم.

رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در ایران گفت: با وجود اینکه حدود ۱۰ روز است که ماموریتم در ایران آغاز شده، رشت اولین شهری است که به همراه همسرم بازدید می‌کنیم لذا هیچ وقت خاطره این شهر را فراموش نمی‌کنیم و خاطره آن در قلبمان ماندگار می‌شود.

وی افزود: تا امروز ملت ایران و ترکیه برادر و دوست بودند و از این پس هم خواهند بود، اگر از ما تقاضایی داشته باشید درهای سفارت ترکیه در تهران بر روی شما باز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار