رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اولین هدف از اجرای طرح نوسازی کالبدی محله هادی آباد شهر قزوین، آسایش، رفاه و انتفاع مردم محله است.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 28 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی فرمانی با اشاره به تصویب طرح ارائه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده محله هادی آباد شهر قزوین گفت: برای اینکه نوسازی این محله به سفره‌ای برای سودجویان بدل نشود، نخستین اقدامی که پس از تصویب آن انجام می‌دهیم برگزاری چند نشست با ساکنین محله و تشریح زوایای مختلف طرح است تا شهروندان ساکن با آگاهی لازم در این راه تصمیم بگیرند و مشارکت کنند.

وی افزود: در جلسات اخیر صحن علنی شورا دو لایحه پیرامون نوسازی بافت فرسوده هادی آباد مطرح شد که اولین مورد در خصوص ساخت مسکن در بافت فرسوده این محله با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در زمینی به مساحت ۷۸۷۹ مترمربع و در قالب ۳۱ قطعه حدود ۲۵۰ متری بود که این لایحه به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: لایحه دوم نیز پیرامون ارائه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده و خروج از ریز دانگی بافت به منظور رونق ساخت و ساز در بافت ناکارآمد هادی آباد بود که این تسهیلات شامل صدور رایگان پروانه ساختمانی، تامین پارکینگ محلی، تخفیف حداکثری در صدور پایان کار ساختمانی، تخفیف حداکثری در انشعابات و تسهیل در واگذاری آنها، ایجاد بلوک‌های شهری با هدف تامین نور کامل و اختصاص حداقل دو درب پارکینگ است.

فرمانی ادامه داد: یکی از طرح‌های تشویقی در این لایحه، اعطای تراکم است که برای پلاک‌های ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع تراکم سه طبقه روی پیلوت، بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع چهار طبقه روی پیلوت، بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ پنج طبقه روی پیلوت و بیش از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر سطح اشتغال ۶۰ درصد، تراکم شش طبقه روی پیلوت در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین درخصوص تخفیف حداکثری در صدور پایانکار ساختمانی نیز مصوب شد تا 18 ماه 100 درصد تخفیف، 30 ماه 50 درصد و 42 ماه با 25 درصد تخفیف در صدور پایانکار لحاظ شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: بخش زیادی از واحد‌های مسکونی واقع در هادی آباد ریزدانه هستند، به گونه‌ای که 75 درصد پلاک‌ها، مساحتی کمتر از 100 متر مربع و 45 درصد نیز دارای وسعتی کوچکتر از 70 متر مربع هستند؛ علاوه بر این، عرض حدود 90 درصد گذر‌ها و معابر هادی آباد کمتر از 8 متر است که ارائه خدمات مختلف از جمله امدادرسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی مانند زلزله و آتش سوزی را کاهش می‌دهد.

فرمانی از اصلی‌ترین دلایل ورود مدیریت شهری به مساله احیا و بازسازی بافت فرسوده هادی آباد را توسعه عدالت اجتماعی، توسعه متوازن خدمات شهری و رفاهی با استفاده از شیوه‌های واقع‌بینانه، بسته‌های تشویقی، جلب اعتماد و مشارکت مردم ذکر کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار