رزمنده دفاع مقدس گفت: رزمندگان دفاع مقدس با درک مقام عاشورا به پیروزی رسیدند.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 28 December 2023

رزمندگان دفاع مقدس با درک مقام عاشورا به پیروزی رسیدندسردار سعید طلوعی به مناسبت سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: توجه ما فراتر از تلاش برای دیده شدن، باید به حال دلمان باشد.

وی افزود: باید ببینیم زمانی که وارد یک مجلس می‌شویم چگونه می‌توانیم کمکی در پیشرفت معنویت آن مجلس کرده و از آن بهره کافی ببریم.

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: ایثار، شجاعت، دلاوری و سایر ویژگی‌های قمر بنی‌هاشم (ع) از مادر ایشان، حضرت ام البنین (س) به ایشان رسیده است، یعنی چنین مردی در دامان چنین مادری تربیت شده است.

وی بیان کرد: اشکی که شیعیان در عزای حضرت ام‌البنین(س) می‌ریزند، آنان را همواره به خدا نزدیک‌تر می‌کند، باید قدر مجالس را بدانیم، همین عزاداری‌ها ما را به فرهنگ ائمه نزدیک‌تر می‌کند.

طلوعی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) در صداقت، شجاعت، ایثار، مهربانی، صبر، عدالت و در محبت بی‌نظیر بودند، اشک ما در مجالس اهل بیت باید با معرفت و شناخت نسبت به ویژگی‌های ایشان و تلاش برای الگوگیری باشد.

وی تشریح کرد: در دوران دفاع مقدس، ما با استفاده از فرهنگ اهل بیت به فرهنگ ایثار و شهادت رسیدیم، رزمندگان دفاع مقدس با دریافت روحیه اهل بیت به این درک رسیدند و فرهنگ عاشورا بارزترین مصداق آن بود.

این رزمنده عنوان کرد: سبک زندگی امیرالمومنین (ع) در دوران دفاع مقدس به اقتضای آن دوران مد نظر رزمندگان بود، رزمندگان همواره در تلاش برای حفظ عدالت و اخلاق در آن دوران بودند.

طلوعی در خصوص فرهنگ اهل بیت در عصر حاضر گفت: ما فراموش کرده‌ایم که باید این فرهنگ را با عصر حاضر تطبیق دهیم، فرهنگ ائمه اطهار (ع) باید از مدرسه، مسجد و محله آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ما در زمان دفاع مقدس فقط عراق نبود، بلکه تمام دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شده بودند و مصداق‌‌های عینی آن در جبهه قابل دیدن بود.

طلوعی تاکید کرد: ما در حال حاضر از نظر پیشرفت علمی بسیار موفق هستیم، همچنین در سطح نظامی، امنیتی، صنعت و کشاورزی سرآمد هستیم و دنیا از این امر اطلاع دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار