مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: بیش از ۱۹۰ هزار خودروی فرسوده شخصی در استان اصفهان تردد می کنند که باید اتوبوس ها و موتورسیکلت های فرسوده را به این آمار اضافه کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳ 25 December 2023

منصور شیشه فروش اظهار داشت: بخش حمل و نقل سهم زیادی در آلودگی هوای اصفهان دارد و باید برای کاهش انتشار آلاینده‌ها هوا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از خودروهای شخصی، باری و مسافری استان مستهلک شده اند و برای نوسازی نیاز به تسهیلات و امکانات کشوری دارند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست باید اقدام جدی نوسازی خودروهای سنگین فرسوده در بخش حمل و نقل بار و مسافر اصفهان انجام دهند و به این استان کمک کنند تا بتواند تسهیلات لازم را برای نوسازی این ناوگان در بخش های شهری، بار و مسافر ارائه دهد.
وی اضافه کرد: اصفهان به بازسازی و نوسازی یک هزار اتوبوس شهری و پنج هزار تاکسی نیاز دارد.
شیشه فروش با بیان اینکه ۵۰ هزار موتورسیکلت دودزا در استان اصفهان باید برقی شوند خاطرنشان کرد: این دستورالعمل ابلاغ شده و سازمان های صمت و محیط زیست مکلف شدند که تسهیلات لازم برای این طرح را به استان ارائه دهند.
وی بیان کرد: رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان نیاز به اقدام کشوری و ملی دارد و بطور قطع با استاندارد سازی سوخت و حمایت از رانندگان برای نوسازی ناوگان می توانیم به این شرایط برسیم و سهم آلایندگی ناشی از حمل و نقل را رفع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار