رئیس دانشگاه پیام نور فارس:باید با کمک به رشد فرهنگ قرآنی باعث شویم تا مردم و مسئولان در تنهایی و جمع مرتکب گناه و بداخلاقی نشوند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴ 08 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس، دکتر عبدالرسول قرائتی در مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت در اولویت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور استان فارس قرار دارد. وی افزود: با توجه به گستردگی مراکز دانشگاهی پیام نور استان فارس و تعداد بالای جمعیت دانشجویی و همچنین با توجه بااینکه بالغ‌بر 150 کانون دینی و مذهبی در سطح مراکز دانشگاهی پیام نور استان فارس وجود دارد، این موضوع بر اهمیت توجه به برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها افزوده است و این امر خود گویای اهمیت جشنواره نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت پیام نور استان فارس است.
این مسئول با اشاره به کارهای صورت گرفته جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری این دوره از مسابقات، اظهار داشت: اگرچه در این دوره از مسابقات این دانشگاه ازلحاظ مالی در مضیقه قرار داشت ولی در حد توان خود سعی در تأمین منابع مالی این برنامه مهم کردیم، که به برکت قرآن در این امر نیز موفق بودیم.
وی در بخش دیگر از سخنان خود اضافه کرد: هزینه‌کرد اعتبارات مالی در مسائل فرهنگی به‌ویژه در حوزه قرآن و عترت نه‌تنها لازم بلکه احتیاج به‌صرف اعتبارات بیشتر در سطح کشور دارد، چراکه این‌گونه هزینه‌ها باعث رشد و شکوفایی فرهنگی و دینی ما می‌شود و همچنین باعث اصلاح بداخلاقی‌های موجود در رفتار فرد و جامعه خواهد شد.
قرائتی اضافه کرد: باید با کمک به رشد فرهنگ قرآنی باعث شویم تا مردم و مسئولان در تنهایی و جمع مرتکب گناه و بداخلاقی نشوند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس همچنین از قرآن و عترت به‌عنوان دو میراث گران‌بها از پیامبر اسلام یاد کرد و گفت: باید برای دانشجویان با صرف هزینه و وقت در این دو حوزه تلاش کنیم تا به اصلاح و رشد مردم و به‌ویژه دانشجویان کمکی کرده باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار