به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدف‌گذاری ما برای سال جاری توسعه ۶۰۰ هکتاری باغات در اراضی شیب‌دار است که تا پایان سال انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 12 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی امروز ظهر در همایشی که به مناسبت روز جهانی آب و خاک در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه هر هکتار زمین کشاورزی امنیت غذایی بیست نفر را تامین می‌کند، گفت: از ۶۰ سال گذشته تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی زراعی با توجه به توسعه شهر‌ها و فعالیت‌های عمرانی و تغییر کاربری از چرخه تولید خارج شده است.

شاهرخی بیان کرد: ظرف ۶۰ سال گذشته تعداد شهر‌های کشور از ۲۰۰ شهر به ۱۲۰۰ شهر افزایش پیدا کرده است که عمدتا در دشت‌های حاصلخیز بوده است.

وی بر ضرورت تغییر رفتار نسبت به خاک، محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنیم سالی ۵ صدم یا در نهایت یک دهم ماده آلی خاک را افزایش دهیم، بنابراین همه باید در جهت استفاده بهینه از خاک قدم برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به محدودیت تامین منابع آب، افزود: دقت و افزایش تولید به ویژه در دیمزار‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاهرخی گفت: در راستای حفظ خاک و افزایش بهره‌وری امسال ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزار‌ها قرار گرفته است.

به گفته وی سال گذشته ۵۰۰ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار داشته‌ایم، هدف‌گذاری ما برای امسال هم ۶۰۰ هکتار است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار