معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در ایام فاطمیه امسال بیش از دو هزار مبلغ به امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 08 December 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغین اعزامی ایام فاطمیه سازمان اوقاف و امور خیریه که امروز در قم برگزار شد، گفت در ایام فاطمیه امسال ۷۰۰ مبلغ از استان قم و یکهزار و ۵۰۰ مبلغ هم از استان‌های دیگر با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه ضمن برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مدارس مناطق مختلف نیز حضور می‌یابند و به تبلیغ و تبیین معارف دینی و آموزه‌های اسلامی می‌پردازند.

آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در این همایش اخلاص مخاطب شناسی مبلغ و شیوه و روش انتقال پیام را از عناصر اصلی در تاثیر گذاری تبلیغ برشمرد و گفت در مناسبت‌های مختلف که مبلغان به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند بهره گیری از پیوند عمیق مردم با اهل بیت در موفقیت پیام مبلغ تاثیر مضاعفی دارد.
دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه در آب گذشته تا کنون اندیشمندان غربی به دنبال حذف دین از عرصه اجتماعی هستند افزود در این بین انقلاب اسلامی یک جریان فرهنگی بود که این انگاره و تفکر را شکست داد و راه سعادت را در پیروی از آموزه‌های دینی و اسلامی می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه امروز در راستای جهاد تبیین، تبلیغ معارف اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان مبلغان باید نسبت به گذشته عالم‌تر، بروز‌تر و جسورتر باشند افزود مبلغ با آشنایی با فناوری‌های جدیدی ارتباطی و اطلاعاتی و شناخت از شرایط می‌تواند متناسب با اهداف و برنامه‌های دشمنان فعالیت کند و درکنار دفاع از فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی، دشمن را در خانه خودش زمین گیر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال عقیم سازی مسیر انقلاب اسلامی گفت دشمن با شبهه افکنی می‌خواهد مردم را نسبت به انقلاب اسلامی نامید کند، اما انقلاب اسلامی بر خلاف فتنه انگیزی دشمنان به مسیر طی شده در ۴۵ سال گذشته افتخار می‌کند و به مسیر پیش رو امیدواری دارد.

در پایان این همایش از برخی از مبلغان برتر سازمان اوقاف و امور خیریه تجلیل و قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار