معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:
تابناک هرمزگان- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۲۹ مدرس راهبر در ایام هفته و متناسب با اقتضائات منطقه به صورت حضوری در جلسات ۴ ساعته، عهده دار پیشبرد رویکرد نوین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در زمینه توانمندسازی معلمان دورۀ ابتدایی استان هستند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ 27 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// حوریه حاجی زاده در جلسه طرح جامع نظارت و ارزیابی معاونین ابتدایی استان اظهار کرد: مدرس راهبران مناطق ۲۳ گانه استان در آخرین جلسه طرح "شهید همت" که توانمندسازی معلمان را هدفگذاری کرده است، با اشتراک اطلاعات خود، این مهم را که از طرح های پیشرو و خلاقانه معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرروش است، دنبال می کنند .
وی با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور، در استان از تاریخ ۱۱ آبان هر هفته روزهای پنج شنبه اجرایی شده است، تصریح کرد: برای تحقق این موضوع تعداد ۲۲ نفر از آموزگاران برجسته استان در دوره‌هایی که در سطح ملی، از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش و زیر نظر مؤلفان کتاب‌های درسی تشکیل شد، شرکت کردند و در مرحله دوم دراستان از هر منطقه تعدادی از آموزگاران به عنوان مدرس در چهار هفته متوالی آموزش های لازم را فرا گرفتند.
وی ادامه داد: این افراد به عنوان مدرسان میانی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان آماده آموزش ۵۰ درصد معلمان با اولویت نومعلمان هستند که مطالب را در جلسات حضوری منتقل نموده و در نهایت این زنجیرۀ انتقال مفاهیم به جمع بزرگ‌تری از آموزگاران مدارس ابتدایی استان ختم شود. 
به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان: تمامی دوره های مربوط به طرح شهید همت به صورت حضوری و در استان برای مخاطبان برگزار می‌شود.
حاجی زاده با بیان اینکه متناسب با شرایط استان، برای هریک از شهرها سهمیه‌ای درنظرگرفته شده است خاطرنشان کرد: با این روش انتقال مفاهیم مدنظر این طرح در سطح شهرها به شایستگی انجام می شود. 
این مسوول همچنین اظهار کرد: آموزش ها در هفت عنوان؛ شایستگی‌های دیجیتال و فناورانه، فارسی پایه اول، فارسی پایه دوم و سوم ، هدیه های آسمان پایه های دوم و سوم، ریاضی چهارم ، علوم تجربی پایۀ چهارم و ریاضی پایه های پنجم و ششم  دنبال می شود و معلمان با مدرسان به صورت فعال تا پایان سال مطالب را به اشتراک گذاشته و مراحل بعد آموزش ها مجازی و گفتمان آموزشی اجرا می شود .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در پایان تاکید کرد: همه ظرفیت ها برای اجرای شایسته طرح های متعالی نظام تعلیم و تربیت برمبنای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در استان به کارگرفته شده است و خوشبخاته در سایه مشارکت جمعی و هم افزایی و همکاری همه دست اندرکاران، با حمایت و پشتیبانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، شاهد تحق اهداف پیش بینی شده هستیم.

انتهای پیام//

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار