مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از انتقال تمامی پرواز ها به پایانه جدید فرودگاهی کیش طی 10 روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹ 20 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت الله محمدی عصر یکشنبه ۲۸آبان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پرواز‌های خروجی شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین و وارش از یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ از پایانه جدید فرودگاهی کیش انجام می‌شود

وی ادامه داد: سایر شرکت‌های هواپیمایی به تدریج و با اطلاع رسانی قبلی، طی ۱۰ روز آینده به پایانه جدید فرودگاه کیش انتقال خواهد یافت.

عزت الله محمدی با اشاره به آزمایش‌های پیش راه اندازی این پایانه از لحاظ مباحث فنی و زیرساختی، این پروژه را از نظر میزان سرمایه‌گذاری و وسعت در کشور کم نظیر دانست و افزود: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پر کار فرودگاه کیش، به منظور ارائه خدمات شایسته و نیز رفع ایرادات و اشکالات احتمالی، روند انتقال پرواز‌ها به این پایانه به یک باره صورت نگرفت.

وی با اشاره به آیین باشکوه گشایش پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش، از همکاری و تعامل تمامی ارگان‌ها و نهادها، کارکنان فرودگاه، شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های هواپیمایی از جمله کیش ایر، پیمانکاران و مشاوران ساخت پایانه و همکاران در معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش قدردانی کرد.

عزت الله محمدی تاکید کرد: پایانه فرودگاه بین المللی کیش با ۴۹ هزار متر مربع زیر بنا، قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد و این پروژه ملی حاصل زحمات و تلاش مهندسان، متخصصان، شرکت‌های تخصصی و دانش بنیان کشور است و وجه تمایز آن در قیاس با سایر پایانه‌های فرودگاهی کشور وسعت و ظرفیت پذیرش و نظام یکپارچه "پذیرش مسافر و انتقال بار" است.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان داخلی در طراحی و ساخت تجهیزات پایانه مسافربری جدید فرودگاه کیش از جمله "سیستم انتقال بار مسافر، ۱۰ پل تلسکوپی، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی از جمله شاخص‌های پایانه جدید فرودگاه کیش است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با بیان این که نصب ۱۰ پل تلسکوپی باعث حذف اتوبوس، پله و دستگاه برق رسان به هواپیما و به نوبه آن حفظ ایمنی محیط و رفاه مسافران شده است؛ تاکید کرد: این پایانه دارای سیستم پذیرش بار ومسافر (BHS ,DCS) یکپارچه است که این سیستم جهت استفاده اشتراکی ازکلیه امکانات فرودگاهی راه اندازی و توسط فرودگاه و در راستای ارائه تسهیلات به صورت یکپارچه کنترل و مدیریت می‌گردد.

"عزت الله محمدی" از اختصاص پایانه قبلی فرودگاه به پرواز‌های خارجی و پایانه فعلی پرواز‌های خارجی به ترمینال C.I.P خبر داد و از شکیبایی کیشوندان در تحقق گشایش پایانه جدید فرودگاهی کیش قدردانی کرد وافزود: پیشنهادات و نقطه نظرات کیشوندان و گردشگران همواره راهگشای شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در انجام خدمات شایسته این شرکت به آنان بوده است.

بر اساس این گزارش پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در ۴ نیم طبقه و در ارتفاع بیش از ۳۱ متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده و دارای ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، سیستم هوشمند انتقال بار همراه مسافر، سیستم‌های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی، ۱۰ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و پارکینگ با ظرفیت ۵۲۰ خودرو است.

گفتنی است پایانه فرودگاهی کیش ۲۳ آبان ۱۴۰۲ با حضور مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی، حجت اله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان و مدیران محلی گشایش یافت.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار