فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای تمام مراسم ملی و مذهبی شهرستان گنبدکاووس، بسته‌های فرهنگی آماده و در این مراسم اجرا شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲ 20 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، مهدی دهرویه عصر امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی با موضوع ایام فاطمیه در دفتر امام جمعه اظهارکرد: هر ارگان و دستگاه اجرایی باید در کنار برگزاری مراسمی که در شرح وظایف اداری خود دارد، بسته‌های فرهنگی متناسب با آن مراسم را آماده، اجرا و یا توزیع کند.

وی تصریح کرد: تقویم سالانه برای تهیه بسته فرهنگی در مناسبت‌های گوناگون از ماه‌ها قبل تهیه شود تا در مراسم مختلف از آن استفاده شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه امسال خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انتخاباتی از هم‌اکنون آغاز شود و این فعالیت‌ها به منزله طرفداری از فرد خاص و یا کار انتخاباتی نیست، بلکه توجه به چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات است که راهبرد مشارکت حداکثری مردم باید بیشتر توجه شود.

وی درخصوص تهیه محتوا برای بنر‌های تبلیغاتی در شهر ادامه داد: در هر مناسبت ملی و مذهبی باید بنر‌هایی تهیه شود که برای تولید محتوا آن کارگروهی از افراد مختلف تشکیل شود و محتوا‌هایی با نگاه امنیتی، ویژه و فارغ از قومیتی تهیه و در سطح شهر نصب شود.

رویکرد انتخابات در تمام مراسم مذهبی دیده شود

امام جمعه گنبدکاووس گفت: هر برنامه و مراسم ملی و مذهبی با رویکرد انتخاباتی باشد تا ماحصل آن مشارکت حداکثری مردم و انتخابات پرشور شود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهارکرد: در ایام فاطمیه حرمت مذاهب گوناگون نگه داشته شود و با توجه به اینکه طبق مراجع دینی دهه دوم از دهه اول فاطمیه مهم‌تر بوده و ایام تعطیلات هم در این دهه قرار دارد، تجمع فاطمیون در این ایام در مصلی امام جعفر صادق (ع) و یا مسجد قائمیه برگزار شود.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه هر اداره در یک روز مراسم عزاداری داخلی برای کارکنان خود برگزار کند.

وی گفت: رویکرد ایام فاطمیه، ترویج و تبیین خوبی‌ها بوده و در تبیین خوبی‌ها، محوریت نخست مادر باشد.

جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها موضوعات مهم برنامه‌های فرهنگی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: با توجه به هجمه دشمن به نظام جمهوری اسلامی و ناامید کردن مردم، دو موضوع جهادتبیین و نشر خوبی‌ها به عنوان اولویت در تمام برنامه‌های ملی و مذهبی شهرستان مورد توجه است.

حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی تصریح کرد: تلاش داریم خوبی‌ها را بشناسیم، آن‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم، مردم را به انجام این خوبی‌ها دعوت کنیم و روایت‌گری از این خوبی‌ها داشته باشیم تا خوبی‌ها در کشور و جامعه ترویج و تبیین شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار