رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۳۵۷ خودرو متخلف در گنبدکاووس توقیف شدند که از این تعداد ۲۴۰ خودرو هنجارشکن بودند.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ 20 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، سرهنگ مسعود بارانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۷ خودروی متخلف در گنبدکاووس توقیف شدند که از این تعداد۲۴۰ خودرو هنجارشکن بوده و در ساعات پایانی شب باعث مزاحمت شهروندان می‌شدند.

وی تصریح کرد: خودرو‌هایی که تخلف آن‌ها تکرار شود، ستاره‌دار می‌شوند و به مدت سه ماه به پارکینگ انتظامی شهرستان منتقل خواهندشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس با اشاره به نصب دوربین کنترل ترافیک هوشمند در حوزه شهری گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: برای اولین بار در استان گلستان، دوربین کنترل ترافیک هوشمند در حوزه شهری نصب شده و این دوربین بدون نیاز به کاربر، برای خودرو‌های متخلف اعمال قانون می‌کند که این امر تا حدودی سبب روان شدن ترافیک شهری در مکان‌های حساس و پرتردد شده‌است.

وی ادامه داد: نصب تابلو، نصب استوانه‌های خطر، تعیین حریم تقاطع، نصب چراغ راهنما سه زمانه، اصلاح هندسی و دیگر موارد در شهر گنبدکاووس باعث کاهش بار ترافیکی در طول روز شده و تصادفات درون شهری منجر به فوت را ۴۰ درصد کاهش داده‌است.

بارانی گفت: آموزش، اصلاح هندسی و برخورد قانونی سه ضلع مهم در کنترل ترافیک شهری است که همه این اضلاع با همدیگر باید انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ایجاد ترافیک توسط عابران پیاده در خیابان‌ها، عدم خط‌کشی مناسب برای عبور عابرین پیاده در مکان‌های‌مناسب شهری است که انتظار می‌رود شهرداری همانند گذشته همکاری لازم را داشته و این خط‌کشی‌ها را انجام دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شدند و هفت هزار و ۵۱۲ راننده به علت نبستن کمربند ایمنی و سه هزار و ۶۵ راکب موتورسیکلت به علت نداشتن کلاه ایمنی جریمه شدند.

وی یادآور شد: همچنین در همین مدت تعداد ۷۸ دستگاه خودرو که بیش از سه میلیون جریمه داشتند، توقیف شدند و ۱۸ دستگاه خودرو نیز نمره منفی در گواهینامه آن‌ها اعمال شد.

بارانی گفت: در ۶ ماهه اول امسال سه هزار و ۸۵ گواهینامه جدید در گنبدکاووس صادر شده‌است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار