روابط عمومی شهرداری و شورای شهر دهلران پیرو انتشار یک یاداشت در خبرگزاری تابناک در مورخه 26آبان ماه با عنوان « برده داری نوین؛ به سبک شهرداری دهلران » درج نمود که روابط عمومی شهرداری جوابیه به این خبرگزاری ارسال کرد و از خبرگزاری تابناک خواست تا طبق طبق قانون مطبوعات آن را منتشر کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 19 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ روابط عمومی شهرداری و شورای شهر دهلران پیرو انتشار یک یاداشت در خبرگزاری تابناک در مورخه 26آبان ماه با عنوان « برده داری نوین؛ به سبک شهرداری دهلران » درج نمود که روابط عمومی شهرداری جوابیه به این خبرگزاری ارسال کرد و از خبرگزاری تابناک خواست تا طبق طبق قانون مطبوعات آن را منتشر کند.


در جوابیه روابط عمومی شهرداری و شورای شهردهلران آمده است:
مدیر مسئول محترم خبرگزاری تابناک ایلام

با سلام و احترام؛
پیرو انتشار گزارشی تحت عنوان "برده داری نوین در شهرداری دهلران" لازم است نکاتی جهت تنویر افکار عمومی بیان گردد؛

از آنجایی که در سالهای قبل بخشی از نیروهای شاغل در واحدهای فضای سبز و نقلیه جزء پرسنل رسمی این شهرداری بوده اند و هم‌اکنون اکثریت آنان یا بازنشسته شده اند و یا در آستانه بازنشستگی قرار دارند عملاً امکان ادغام شرکت خدمات شهری با شرکت تامین نیروی انسانی وجود نداشت علی ایحال با توجه به اتمام قرارداد شرکت های فوق الذکر و لزوم انجام مناقصه این شهرداری بر آن شد تا با ادغام این دو شرکت پیمانکاری ساماندهی نیروهای شرکتی را در دستور کار خود قرار دهد و برای سالهای آتی پروسه پیمان سپاری شرکت های تامین نیروی انسانی و خدماتی تسهیل شود.

در عنوان و متن گزارش آن خبرگزاری واژه برده داری بکار گرفته شده است که در واقعیت این واژه اساساً معنا و مفهومی ندارد و به زعم این شهرداری تنها دلیل نگارش چنین محتوایی که نه از روی حُب بلکه از روی بُغص نگارنده بوده است و از طرفی توهین به شخصیت پاکبانان تلاشگر و شریف شهرداری چرا که تعدادی از آنان دارای مدرک دانشگاهی می باشند.

درخصوص تبدیل وضعیت نیز درصورت دارا بودن شرایط و براساس بخشنامه و دستورالعمل قانونی شامل همه نیروها خواهد شد کمااینکه در سنوات گذشته تعدادی از نیروهای خدمات شهری تبدیل وضعیت شده اند.

شایان ذکر است پس از تصویب این پیشنهاد شهرداری دهلران به شورای اسلامی شهر دهلران هیچ نیرویی جابجا یا در پست دیگری علاوه بر وظیفه سازمانی خود بکار گرفته نخواهد شد.
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دهلران

توضیحات خبرگزاری تابناک
به گزارش خبرنگار تابناک ، همان طور که جوابیه روابط عمومی شهرداری دهلران آمده نیز تأیید می‌کند، که یاداشت منتشر شده خبرنگار خبرگزاری تابناک در خصوص برنامه ادغام ، درست و مستند بوده است ولی شهرداری دهلران فراموش کرده است که ماهیت فعالیت شرکت خدمات شهری اجرایی بوده و بنوعی براساس آزمون و خطا است ، اما شرکت تامین نیروی انسانی شرکت واسطه بین کارفرما و کارگر می باشد پس عملا نحوه فعالیت و نوع آن با هم متفاوت است.

برفرض مثال اگر پس از چندماه از آغاز فعالیت شرکت جدید ادغام شده محرز گردید که این شرکت در حوزه خدمات شهری ناتوان است و باید خلع ید شود تکلیف نیروهای انسانی که در امورات ستادی و پشتیبانی مشغول کار هستند چه خواهد شد؟

ای کاش شهرداری دهلران در خصوص دو پیمانکاران شهرداری دهلران که با حکم قضایی و بنا بر درخواست شهرداری بعنوان کارفرما خلع ید شدند و کماکان پاکبانان مظلوم و زحمتکش شهرداری دهلران هنوز از دو پیمانکار قبلی بابت بیمه و حقوق طلبکار هستند هم برای افکار عمومی توضیح دهد و حقوق پاکبانان تلاشگر و شریف را با گذشت سالها تعیین تکلیف کند البته با محاسبه و به نرخ روز !

در جوابیه شهرداری آمده است در سالهای قبل بخشی از نیروهای شاغل در واحدهای فضای سبز و نقلیه جزء پرسنل رسمی این شهرداری بوده اند و هم‌اکنون اکثریت آنان یا بازنشسته شده اند و یا در آستانه بازنشستگی قرار دارند اما آیا به راستی شهرداری دهلران اصل 28قانون اساسی را راعایت کرده است ؟

برابر اصل ۲۸ قانون اساسی، مدیریت شهری و شورای شهر مکلف است برای جذب نیرو حتی شرکتی، از طریق شرایط برابر و رقابتی اقدام کند که متاسفانه این موضوع سالهاست در شهرداری دهلران مغفول مانده و به سبب اینکه یک منفذی برای ورود نیرو به بخش دولتی و غیر دولتی همچون شهرداری شده ، تحت عنوان شرکتی اقدام به جذب نیرو کرده اند حال چه تضمینی وجود دارد که فردا روزی که شرکت ها ادغام شوند و شهرداری و شورای شهر دهلران نزدیگان خود را در شرکت های برون سپاری جذب نکنند ؟

در بند دیگر جوابیه شهرداری آمده است واژه برده داری بکار گرفته شده است که در واقعیت این واژه اساساً معنا و مفهومی ندارد و به زعم این شهرداری تنها دلیل نگارش چنین محتوایی که نه از روی حُب بلکه از روی بُغص نگارنده بوده است و از طرفی توهین به شخصیت پاکبانان تلاشگر و شریف شهرداری چرا که تعدادی از آنان دارای مدرک دانشگاهی می باشند.

ای کاش شهرداری دهلران روشن وشفاف برای افکار عمومی دلیل بُغص نگارنده را بیان کند و اگر مستندات و مدرکی دال بر هر موضوعی در دست دارد از طریق مراجعه قضایی و نظارتی اقدام کند ! کما اینکه اگر داشت بدون شک در همین جوابیه فرار رو به جلو هم به آن اشاره می کرد واتفاقا" واژاه برداری داری برازنده شهرداری بوده است چرا که اگر نیست ، به کدامین گناه پیمانکار که خود برابر قانون به صورت غیر قانونی مشغول به کار است از حقوق پاکبانان زحمتکش و مظلوم را کسر نمی کرد و شهردار و معاون خدمات شهری وعده پرداخت بعد از انتشار یاداشت قبلی به خبرنگار این خبرگزاری نمی دادند !

شهرداری دربند آخر به تبدیل وضعیت نیروها در گذشته اشاره کرده است که بنا به گفته شهرداری درگذشته بوده است نه حال ! به راستی اگر شهرداری براساس بخشنامه و دستورالعمل قانونی اقدام به تبدیل وضعیت نیروها خود می کند چرا بیمه برخی را به صورت متناوب واریز می کند تا شرایط تبدیل وضعیت نداشته باشندو از طرفی که مجلس ودولت به دنبال قانون تبدیل وضعیت ینروهای دستگاه های اجرایی و... هستند چرا شهرداری فرصت تبدیل وضعیت از آنها را با برون سپاری سلب می کند ؟!

ای کاش شهرداری در خصوص موارد ذکر شده یاداشت منتشر شده از جمله غیر ساکن بودن شهردار و... موضوعات دیگر از جمله دلیل فشار کاری و تهدید دو نفر از نیروها شهر داری به خاطر فشار کاری و ... تهدید به خودسوزی در محل کار کرده بودند هم برای افکار عمومی روشنگری می کرد که دلیل چه بوده است آن وقت برای افکار عمومی محرز می شود که خبرنگار تابناک از روی حُب یا از روی بُغص یاداشت نوشته است و حال هم قضاوت با افکار عمومی است ...

باشد که شهرداری دهلران دلیل چرای لیست بیمه پاکبانان شریف که به صورت کارگر ساده یا عادی به تامین اجتماعی ارائه می شود هم اظهار نظر کند چرا که برابر قانون کارگران خدمات شهری بخصوص شغل پاکبانی یا رفتگری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور حساب می‌شود ./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار