زیرساخت‌های لجستیک یکی از ارکان اصلی توسعه است و در این راستا ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل هوایی در جزیره‌ای با شرایط جغرافیایی همچون «کیش»، نقطه عطفی بی چون و چرا در توسعه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 14 November 2023

به گزارش تابناک جزیره، مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا بار دیگر نشان دهد این دولت به دور از جلب توجه دروغین و تظاهرکردن، عزم جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه دارد.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

 

وعده صادق دولت؛ مدرن‌ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال انتظار در کیش افتتاح شد

 

کاربران فضای مجازی چه می‌گویند؟

یکی از بهترین راه‌ها برای ارزیابی افکار عمومی، رصد شبکه‌های اجتماعی است؛ در همین راستا نیز خبر اتمام مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش بازتاب مثبت و گسترده‌ای در فضای مجازی داشت؛ «حسین خیراللهی» که خود کیشوند است در یکی از گروه‌های شبکه‌های اجتماعی نوشت: «خبر اتمام ترمینال جدید فرودگاه کیش پس از ۱۱ سال یک خبر بسیار خوب برای منطقه محسوب می‌شود».

وی در ادامه نوشت: «برای بسیاری از ما خبر اتمام این طرح غیر قابل باور بود، اما وقتی رسانه‌ها اعلام کردند که این فرودگاه روز سه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی افتتاح می‌شود، خیال همه کیشوندان راحت شد».

«جاهد» یکی دیگر از کاربران فضای مجازی با استقبال از اتمام ترمینال جدید فرودگاه کیش نوشت: «افتتاح این فرودگاه می‌تواند ظرفیت‌ جدیدی برای توسعه گردشگری کیش باشد اما قطع یقین زنجیره آن باید با افزایش پروازها به جزیره تکمیل شود».

«حسین زاده» یکی دیگر از کیشوندان فعال در فضای مجازی نوشت: «رونق اقتصادی جزیره کیش وابسته به گردشگر است؛ دولت آقای رییسی توانسته با عمل به وعده خود، مراحل احداث فرودگاه جدید کیش را به اتمام برساند؛ ما امیدواریم تا با افزایش تعداد پروازها به جزیره بتوانیم پس از یک دهه رکود، شاهد رونق کسب و کار در کیش باشیم».

امروز پس از ۱۱ سال انتظار، مکانیزه ترین فرودگاه کشور توسط وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی افتتاح شد تا ضمن ارتقاء زیرساخت‌های سرمایه گذاری در کیش، امید را در دل مردم این جزیره زیبای مرجانی دوباره زنده کند.

 

وعده صادق دولت؛ مدرن‌ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال انتظار در کیش افتتاح شد

 

توسعه زیرساخت‌های لجستیک در دستور کار مناطق آزاد

پایانه فرودگاه بین المللی کیش با قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر و با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع به عنوان مدرن‌ترین فرودگاه کشور محسوب می‌شود؛ مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در رابطه با افتتاح این فرودگاه گفت: جهانی سازی راهبرد اصلی ما در توسعه است و ایجاد زیرساخت‌های لجستیک برای تحقق این راهبرد در دستور کار قرار گرفته است.

«حجت‌الله عبدالملکی» با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت‌های سخت افزاری اقتصاد بین الملل مورد توجه ویژه دولت قرار دارد، افزود: طرح‌های بزرگ لجستیکی در حوزه فرودگاه، بنادر و خط آهن در مناطق آزاد اجرا می‌شود که ترمینال مدرن فرودگاه کیش یکی از آنان است.

سرعت اتمام طرح‌های لجستیک در مناطق آزاد ۲ برابر شده است

وی با بیان اینکه سرعت اتمام طرح‌های لجستیک در مناطق آزاد ۲ برابر شده است، ادامه داد: اتمام این طرح با تلاش شبانه روزی دولتمردان در ۲ سال گذشته، اتفاق مبارکی است که مردم ایران از آن بهره مند خواهند شد.

مشاور رییس جمهور گفت: پیشرفت حدود ۳۰ درصدی این طرح طی ۲ سال گذشته یک اقدام جهادی بود که به مردم هدیه شد.

وی با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه کیش دارای تراز استانداردهای جهانی و هوشمند است، گفت: مردم پس از حضور در این فرودگاه تفاوت را به وضوح احساس خواهند کرد.

طبق گفته «عبدالملکی» فرودگاه قدیم کیش نیز به پروازهای بین المللی اختصاص خواهد یافت.

 

وعده صادق دولت؛ مدرن‌ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال انتظار در کیش افتتاح شد

 

ساخت مکانیزه ترین فرودگاه کشور به دست متخصصان داخلی 

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه فرودگاه مدرن کیش به دست متخصصان داخلی کشور احداث شده است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان داخلی با نقش آفرینی در احداث مکانیزه ترین فرودگاه کشور،‌ توانایی‌های خود را در عرصه بین المللی به رخ کشیدند.

دیپلماسی موفق دولت سبب احیای روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شده که باید از این فرصت با ایجاد زیرساخت‌های لازم نهایت بهره برداری را برای توسعه منطقه داشت

«رحیم سرهنگی» با اشاره به اتمام مکانیزه ترین فرودگاه کشور در شرایط سخت تحریمی،‌ اظهار کرد: اتمام این طرح بزرگ نشان می‌دهد که با تکیه بر توان داخلی، تحریم‌های ناجوانمردانه نتوانست تا سد راهی بر توسعه کشور باشد.

وی با اشاره به پروازهای آزمایشی انجام شده در این فرودگاه قبل از افتتاح آن، بیان کرد: این پایانه مدرن فرودگاهی پس از طی آزمایشات تخصصی و اخذ مجوزهای لازم، امروز به طور رسمی افتتاح شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش فرودگاه کیش در برقراری پروازهای خارجی،‌ گفت:‌ دیپلماسی موفق دولت سبب احیای روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شده که باید از این فرصت با ایجاد زیرساخت‌های لازم نهایت بهره برداری را برای توسعه منطقه داشت.

 

وعده صادق دولت؛ مدرن‌ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال انتظار در کیش افتتاح شد

قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر در فرودگاه جدید

«سرهنگی» با اعلام اینکه ترمینال جدید فرودگاه کیش قابلیت انتقال سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد، گفت: این فرودگاه ظرفیت انتقال پروازی مسافران در جزیره کیش را چندین برابر افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارتقاء حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین ابزارهای توسعه صنعت گردشگری محسوب می‌شود، افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی کیش،‌ ارتقاء حمل و نقل هوایی در این جزیره نقش بسزایی در توسعه اقتصادی آن ایفا خواهد کرد.

وعده صادق دولت؛ مدرن‌ترین فرودگاه کشور پس از ۱۱ سال انتظار در کیش افتتاح شد

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیاردی برای احداث فرودگاه مدرن کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه‌ برای احداث مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، گفت: این فرودگاه مدرن هدیه‌ای از سوی دولت به مردم ایران است؛ ترمینال جدید و مدرن فرودگاه کیش طی سه قرار داد ارزی و ریالی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد کیش احداث شده است.

وی ادامه داد: مجوز اولین پرواز خروجی از این فرودگاه با تلاش شبانه روزی در سالروز ولادت ثامن الائمه امام رضا(ع) به مقصد مشهد مقدس اخذ و این پرواز با موفقیت انجام شده بود.

استقبال فعالان اقتصادی از افتتاح ترمینال مدرن فرودگاهی در کیش

اتمام مراحل احداث فرودگاه مدرن کیش در بین تجار و بازرگانان نیز بازتاب مثبتی داشت؛ «فاطمه فاتح» یک بازرگان و فعال اقتصادی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حمل و نقل هوایی در روابط کشورهای مختلف جهان، تبادل فرهنگ و نمایش قدرت اقتصادی نقش حساسی بر عهده دارد، گفت: صنعت حمل و نقل در هر کشور بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی آن کشور محسوب می شود؛ از این جهت افتتاح ترمینال مدرن فرودگاهی در کیش را امری مبارک قلمداد می‌کنیم.

طراحی مطلوب سبب آرامش روانی مسافر می‌شود و و محیط را برای مسافر قابل تحمل می کند؛ طبق بازدیدی که از ترمینال جدید فرودگاه کیش داشتیم دارای استانداردهای جهانی و تراز بالایی داشت.

وی با اشاره به نقش طراحی مطلوب یک فرودگاه در جذب گردشگر، بیان کرد: طراحی مطلوب سبب آرامش روانی مسافر می‌شود و و محیط را برای مسافر قابل تحمل می کند؛ طبق بازدیدی که از ترمینال جدید فرودگاه کیش داشتیم دارای استانداردهای جهانی و تراز بالایی داشت.

«فاتح» ادامه داد: با توجه به این که کیش یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی برای آن می‌تواند نقش مهمی در توسعه آن ایفا کند.

به گزارش ایرنا، این پروژه ملی با رویکرد ارتقاء ظرفیت و بهبود ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بر اساس ضوابط و استانداردهای روز پایانه‌های فرودگاهی معتبر دنیا ساخته شده است و با پشت سر گذاشتن فرایندهای آزمایشی پذیرش مسافر و نیز اخذ مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی امروز به طور رسمی افتتاح شد.

و وجه تمایز این ترمینال جدید در قیاس با سایر پایانه‌های فرودگاهی کشور، وسعت و ظرفیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر و نظام یکپارچه «پذیرش مسافر و انتقال بار» است.

حضور شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان داخلی در طراحی و ساخت تجهیزات پایانه مسافربری جدید فرودگاه کیش از جمله سیستم انتقال بار مسافر، پل تلسکوپی، تاسیسات الکتریکی، مکانیکی و ناوبری از جمله شاخص‌های پایانه جدید فرودگاه کیش است.

این پایانه با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع در چهار طبقه و در ارتفاع بیش از ۳۱ متر بالاتر از سطح دریای آزاد ساخته شده و دارای ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، سیستم هوشمند انتقال بار همراه مسافر، سیستم‌های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی، ۱۰ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و پارکینگ با ظرفیت ۵۲۰ خودرو است.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار