استاندار قزوین با اشاره به تصویب اعتبارات مالی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری جهت اتمام پروژه چشمه نور، گفت: با تصویب اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این مجموعه علمی و فناوری خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 09 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، محمد مهدی اعلایی در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-8 که ظهر امروز با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل مجتمع پرتودهی نوین قزوین برگزار شد، اظهارکرد: مرکز پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-8 قزوین نتیجه یک سال تلاش مستمر نخبگان و دانشمندان این زمینه است.

وی با بیان اینکه این این مرکز در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار و در کمتر از ۶ ماه احداث و به بهره برداری رسیده است، افزود: استان قزوین در سطح ملی به لحاظ نیروی انسانی ماهر و ایجاد زیر ساخت های نوآوری و فناوری(علمی) در تراز مطلوب و بالایی قرار دارد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته و با توجه به نیاز قزوین به پروژه های علمی و فناورانه، مجوز ماده ۲۳ ایجاد چشمه نور صادر شد.

این مسوول ضمن اشاره به تصویب اعتبارات مالی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری جهت اتمام پروژه چشمه نور استان قزوین، خاطرنشان کرد: با تصویب اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این مجموعه علمی و فناوری خواهیم بود.

اعلایی در پایان تاکید کرد: راه اندازی پروژه چشمه نور تحولات شگرفی را در حوزه فناوری در منطقه و کشور ایجاد خواهد کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار