با اجرای طرح کهاب در انبار نفت شهید منتظری اصفهان روزانه ۶ هزار لیتر بخار بنزین در انبار نفت شهید منتظری اصفهان بازیافت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 05 November 2023

معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اجرای طرح «کهاب» در انبار نفت شهید منتظری اصفهان گفت: روزانه حدود ۶ هزار لیتر بخار بنزین در صورت بارگیری حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین، بازیافت می‌شود و به چرخه مصرف باز می‌شود.

علیرضا سلیمی افزود: انبار نفت شهید منتظری اصفهان نخستین انبار نفت کشور است که طرح بازیافت بخارات بنزین (VRU) در آن از سال ۱۳۹۷ اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه انبار شهید منتظری یکی از بزرگترین انبار‌های نفت کشور است، گفت: روزانه هفت تا ۱۰میلیون لیتر فراورده نفتی در این انبار بارگیری می‌شود که با اجرای طرح کهاب، بخار بنزین جمع آوری شده طی فرایند مشخصی به بنزین مایع تبدیل و به چرخه مصرف باز می‌گردد.


سلیمی با تاکید بر اینکه طرح کهاب با هدف اصلی زیست محیطی و در اولویت بعد اقتصادی در انبار‌های نفت و جایگاه‌های عرضه سوخت مایع اجرا می‌شود، گفت: طبق مصوبه هیات وزیران از مهر سال ۱۳۹۹ جایگاه‌های جدید عرضه سوخت به شرطی راه اندازی می‌شوند که طرح کهاب در آن‌ها اجرا شده باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان از نظر اجرای طرح کهاب در رتبه دوم کشوری قرار دارد، گفت: بر اساس طرح شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا پایان مهلت یک ساله باید یکهزار جایگاه سوخت در کشور به این طرح تجهیز شود که از این تعداد سهمیه اصفهان ۸۰ جایگاه است.

طرح کهاب شرکت نفت شامل «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین» است که در آن بخار بنزین از محل تولید آن در مخازن جایگاه‌ها و نفتکش‌ها جمع آوری و سپس به بنزین مایع تبدیل می‌شود و مجدد به چرخه مصرف باز می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار