استاندار فارس در اجتماع ۱۲ هزار نفری دانش‌آموزان این استان در حرم شاهچراغ(ع)، چند خواسته فرهنگیان استان را به گوش وزیر آموزش و پرورش رساند.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 05 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: یادمان شهدای دانش‌آموز و اجتماع ۱۲ هزار نفری دانش‌آموزان فارس امروز، ۱۴ آبان با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس، وزیر آموزش و پرورش و چندهزار دانش‌آموز شیرازی در صحن حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این مراسم، استاندار فارس به بیان چهار درخواست از وزیر آموزش و پرورش پرداخت و نیازهای قشر معلم و دانش‌آموز را به متولی این حوزه گوشزد کرد.

محمدهادی ایمانیه گفت: با توجه به اینکه استان فارس و شورای آموزش و پرورش این استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در اجرای سند تحول آموزش و پرورش پیشتاز باشند، اقدامات خوبی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان انجام شده است، اما به نظر می‌رسد که باز هم باید وسعت و سرعت آن را افزایش دهیم. من اعلام می‌کنم که وزارت می‌تواند روی استان فارس حساب ویژه‌ای باز کند و کاملا در میدان اجرای این سند خواهیم بود.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان استان فارس از نظر سخت‌افزاری با کمبودهایی مواجه و نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده اما کافی نیست. لازم است که با کمک وزارت، سرعت را در این زمینه نیز افزایش دهیم و برای سال آینده امکانات بیشتری را فراهم کنیم.

سومین درخواست ایمانیه به بحث پرورش دانش‌آموزان اختصاص داشت و وی خواستار توجه بیشتر وزارت‌خانه به این موضوع شد و افزود: اگر تقدم با تزکیه و پرورش است، نیازمند صرف اعتبارات هم هست. از فردا بودجه ۱۴۰۳ در دولت مطرح خواهد شد. خواهشم این است که برای تخصیص اعتبار کافی در زمینه‌های پرورشی دانش آموزان، تلاش جدی از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش صورت گیرد.

ایمانیه همچنین خواستار افزایش کیفی خدمات ارائه شده به فرهنگیان شد و گفت: در بحث رتبه‌بندی معلمان، تلاش‌های دولت سیزدهم بعد از ‌۱۰ سال به نتیجه رسید ولی هدف از رتبه‌بندی معلمان، عمدتا تامین حقوقشان نبود. هدف، افزایش کیفی خدمات همکاران ما بود. متاسفانه باید اقرار کنم که در حوزه سلامت، خوب عمل نکرده‌ایم. هدف از برقراری کارانه در حوزه سلامت، که ۲۰ سال است راه افتاده است، افزایش کیفی خدمات پزشکان و پیراپزشکان بود، اما به هدف اصلی‌مان نرسیدیم. امیدواریم از این به بعد، مراقبت‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا به هدف اصلی که کیفیت است، نزدیک شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار