تابناک هرمزگان- اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، هشدار جوی و دریایی سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 24 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//پیرو هشدار شماره 12 سطح نارنجی هواشناسی به آگاهی می‌رساند خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار جوی به شرح ذیل می باشد:

توصیف سامانه: تقویت سامانه بارشی جنوبی در مناطق مختلف استان
زمان شروع : صبح پنجشنبه 1402/08/04
زمان پایان: اواخر وقت جمعه 1402/08/05
نوع مخاطره : رگبار متوسط گاهی شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تند باد لحظه­ای، احتمال صاعقه، طی ساعاتی وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی بویژه از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه.
منطقه اثر: بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان، قشم، حاجی آباد، میناب، رودان، بشاگرد.
اثر مخاطره : آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه­ها و طغیان رودخانه­های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی در اثر تند باد لحظه­ای و تگرگ.

توصیه : آمادگی دستگاه­های اجرایی و امدادی، پاک­سازی دهانه پل­ها، لایروبی کانال­ها، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه­های فصلی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه­خای سبک، اجتناب از سفرهای غیر ضروری،محافظت از محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم بویژه در نیمه شرقی استان، مناطق دریایی و سواحل.

در حوزه دریایی نیز تاثیر موج بارشی در مناطق دریایی و مواج شدن دریا خواهد شد.
زمان شروع : صبح پنجشنبه 1402/08/04
زمان پایان: اواخر وقت جمعه 1402/08/05
نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید در محدوده 45 کیلومتر بر ساعت (محدوده 28 نات)، طی ساعاتی رگبار باران و رعد و برق و گاهی با تند باد لحظه­ای و افزایش ارتفاع موج تا 200 سانتی متر (7پا) با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز.

منطقه اثر: خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان

اثر مخاطره : اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین/ احتمال اختلال در تردد کشتی­های تجاری/پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس­های پرورش ماهی.

توصیه : اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت­های تفریحی و شنا/تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی­های تجاری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان.

انتهای پیام//

برچسب ها: هشدار جوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار