معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه‌ خبر داد؛
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: کانون‌های جامعه پزشکی در قالب طرح «شهید رهنمون» میزان سلامتی روستاییان سراسر استان کرمانشاه را بررسی و در صورت نیاز آن‌ها را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 23 October 2023

سعید بهشتی راد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از موارد مهم برای ارتفاء سطح بهداشتی روستاها تأمین آب پایدار است لذا از خدمات ارائه شده به روستاهای استان کرمانشاه می‌توان به اجرای «طرح جهاد آبرسانی» اشاره کرد.

وی افزود: از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در چند شهرستان از جمله کرمانشاه پروژه‌های آبرسانی اجرا می‌شوند به عنوان مثال در دهستان عثمان وند در قالب پروژه‌ای به نام «خط امام علی (ع)» حدود ٣٠ روستا را آبرسانی کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سنقر، صحنه، هرسین، کوزران و روستاهای سراسر استان کرمانشاه آبرسانی انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات بهداشتی بسیج جامعه پزشکی «طرح شهید رهنمون» را در سراسر استان کرمانشاه اجرا کرد به این ترتیب کانون‌های جامعه پزشکی موجود ماهانه و به صورت جغرافیا محور در روستاها و محلات حاشیه‌نشین مستقر شده و پزشک، ماما به همراه دارو ضمن بررسی افراد در صورت لزوم آن‌ها را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهند.

بهشتی راد اضافه کرد: طرح های خوبی در راستای حفظ و ارتقاء سطح بهداشتی روستاها اجرا می‌شود که در همین راستا در حوزه دامپزشکی نیز واکسیناسیون دام و طیور انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: یک کلینیک سیار در استان کرمانشاه پیش‌بینی شده و هر ماه به یک شهرستان اختصاص دارد که در حوزه حفظ و ارتقاء بهداشت دام و طیور فعالیت می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: در بحث بهداشت جایگاه‌های دام و طیور هم بسیج جامعه کشاورزی فعالیت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار