۱۰ استاد دانشگاه صنعتی کرمانشاه در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 21 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، براساس اعلام موسسه علمی و انتشاراتی Elsevier و پیرو پژوهشی که به وسیله محققان دانشگاه استنفورد روی داده‌های پایگاه اسکوپوس انجام شده است، فهرست دانشمندان پراستناد در تمامی رشته‌ها به عنوان دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی در دو بازه زمانی کوتاه مدت (سال ۲۰۲۲) و بلند مدت طول دوره خدمت علمی (از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲) شناسایی و معرفی شدند.

در این گزارش که ۴ اکتبر ۲۰۲۳ به چاپ رسیده است، سه عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، بهزاد قنبری، رضا همتی و امین شهسوار گلدانلو در بازه زمانی بلند مدت خدمت علمی خود در این فهرست قرار گرفتند.

همچنین ۱۰ استاد دانشگاه صنعتی کرمانشاه در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا در بازه‌ زمانی کوتاه مدت (سال ۲۰۲۲) قرار گرفته‌اند.

این پژوهش با استفاده از داده‌های استنادی پایگاه اسکوپوس، دانشمندان را در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۴ زیرشاخه علمی طبقه‌بندی کرده است. در این فهرست، پارامترهای متعدد علم سنجی روی مقالات منتشره در این پایگاه از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲ میلادی بررسی و ارزیابی شده است که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات، تعداد ارجاعات، تعداد مقالات تک نویسنده و غیره اشاره کرد. از کشور ایران، ۸۷۱ محقق در فهرست دانشمندان برتر بازه زمانی بلندمدت طول دوره خدمت علمی و ۲ هزار و ۱۴۱ محقق در فهرست دانشمندان برتر بازه زمانی کوتاه مدت یک‌ساله قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار