مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 20 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی این استان، به‌دقت توسط کارشناسان و محیط‌بانان این اداره‌کل رصد و پایش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از بیماری آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجر و غیرمهاجر در زنجان مشاهده نشده است، ادامه داد: با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، پایش‌های مشترک زیستگاه‌های آبی با حضور کارشناسان صورت می‌گیرد.

وی افزود: با آغاز فصل سرما انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی مهمان آبگیرها، سد‌ها و رودخانه‌های این استان می‌شوند و با حضور پرندگان زیستگاه‌ها با دقت بیشتر پایش می‌شوند.

یافتیان گفت: در فصل پاییز و زمستان انواع پرندگان از جمله خوتکا، انواع مرغابی، انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سر حنایی)، باکلان، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و ... در زیستگاه‌های آبی استان مشاهده می‌شوند.

گفتنی است، پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در هشت سایت پرنده استان زنجان که شامل سد تهم در شهرستان زنجان، سد قره‌تپه در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله خاصه در منطقه شکار ممنوع واقع در شهرستان‌های زنجان و طارم، سد گلابر در شهرستان ایجرود، سد خندقلو در شهرستان ماهنشان، سد قا‌هر‌ان (کهر‌ان) در ارمغا‌نخانه و رودخانه قزل‌اوزن در شهرستان‌های ماهنشان و طارم است زمستان گذرانی می‌کنند.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار