مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به افتتاح خط دوم آبرسانی شیراز که در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان فارس انجام شد،‌ اجرای این پروژه را گامی مؤثر در خصوص کاهش تنش آبی این کلان‌شهر عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 15 October 2023

تباناک فارس به نقل از ایسنا:محمد رستمی در خصوص پروژه خط دوم انتقال‌آبرسانی به شهر شیراز که در سفر اخیر رئیس جمهور به شیراز افتتاح شد، گفت: این پروژه در کاهش تنش آبی در سطح شهر شیراز بسیار موثر خواهد بود.

مدیر عامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه در این پروژه از ظرفیت تعداد بسیاری از مهندسین ایرانی استفاده شد، افزود: حدود ۷۸ کیلومتر لوله فولادی با قطر ۱۸۰۰ میلی‌متر تا ۱۴۰۰ میلی‌متر، تصفیه‌خانه به ظرفیت ۳۰۰ ثانیه و ایستگاه پمپاژ به ارتفاع پمپاژ ۲۵۰ متر، تأمین پست برق جهت تأمین برق تصفیه‌خانه، ۳ باب مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی که جمعاً ۶۰ هزار متر مکعب حجم آن‌هاست، تونلی که از کیلومتر ۶۵ تشکیل شده به طول بیش از ۴ هزار متر با بیش از ۱۰ پارکینگ تشکیل شده است، از جمله تجهیزات طرح خط دوم آب‌رسانی به شهر شیراز هستند.

وی تصریح کرد:‌ قطر تونل در این پروژه ۵.۷ دهم حفاری بوده است اما بعد از اینکه لاینینگ و پایدار می‌شود قطر تونل ۴.۸ دهم می‌شود. همچنین یک لوله در این تونل قرار می‌گیرد و یک جاده سرویس در کنار این لوله در طول ۴۵۰۰ کیلومتر قرار گرفته است که اگر در یک زمانی نیاز به مراقبت و نگهداری در طول تونل بود، می‌توان از این جاده سرویس استفاده کرد.

رستمی با بیان اینکه این پروژه نیاز آبی تقریباً ۵۰ درصد جمعیت شیراز را تأمین می‌کند، تصریح کرد: در زمان‌های گذشته تقریباً۸۰ درصد منابع آبی شیراز از منابع آب زیر زمینی تأمین می‌شد که شامل ۲۴۰ حلقه چاه در سازه‌های آهکی و آبرفتی بوده است اما امروز با کار جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی توانستیم نیاز آبی شهرستان شیراز را تامین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار