مدیر سازمان تعاون روستایی فارس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزارتن محصولات مازاد کشاورزان بصورت توافقی خریداری شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 15 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: به منظور حمایت از تولیدات بخش کشاورزی فارس و خرید حمایتی محصولات زراعی و باغی استان، بیش از ۵۰ هزار تُن محصولات گوجه‌فرنگی، انگور و لیموی مازاد در مُرداد و شهریورماه سال جاری توسط سازمان خریداری شد.
سیدکاظم موسوی ادامه داد: افزون بر خرید محصولات مازاد کشاورزان، مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح شهر شیراز در اختیار باغداران و کشاورزان استان قرار داده شد تا به طور مستقیم محصولات باغی خود را عرضه کنند.
وی افزود: سیاست حمایت از تولید بخش کشاورزی از اولویت‌های سازمان تعاون روستایی بوده و سایر محصولات از قبیل خرما پنبه و لیمو در دستور کار سازمان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزارتن محصولات مازاد کشاورزان بصورت توافقی خریداری شود.
وی ادامه داد: بدون شک خرید توافقی محصولات کشاورزی آن هم در شرایطی که کشاورزان با مشکلات بسیاری برای فروش محصول خود مواجه هستند راهکاری مؤثر به منظور افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده به شمار می‌رود؛ خرید توافقی و تضمینی محصولات تولیدی همچنین می‌تواند عاملی برای حذف واسطه‌ها و دلالان و برگشت سود واسطه‌گری به خود کشاورزان و خریداران باشد.

به گفته سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی بابت خرید توافقی محصولات کشاورزی از طریق سازمان برنامه و بودجه حدود ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا با منابع بانکی تلفیق شده و رقمی چند برابری برای ایجاد تعادل در بازار محصولات کشاورزی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار