یادواره ۱۲ شهید روستای کشورزه در شهرستان سلسله با حضور جمعی از مردم و خانواده شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ 14 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون اوقاف و امور خیریه لرستان، سرهنگ ماشاالله بازگیر، تعدادی از یادگاران دفاع مقدس و اهالی روستا، یادواره ۱۲ شهید روستای کشورزه برگزار شد.


حجت‌الاسلام هبه اله هاشمی با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین احترام به مقام شامخی شهدا یادواره ۱۲ شهید روستای کشوررزه برگزار شد، عنوان کرد: این روستای کوچک به نسبت جمعیت شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی بیان کرد: امروز همچنین از تمثال شهدای روستا رونمایی شد، که فضای معنوی را در روستا افزایش داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: نکته جالب دیگر اینکه این روستا،۸۰ سال پیش هم در مبارزه با رضاخان چندین شهید را تقدیم کرده است.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی مشکلات روستای کشورزه، خاطر نشان کرد: حیف است که روستایی با این تعداد شهید با گذشت بیش از ۴۰ سال انقلاب همچنان آب آشامیدنی سالم نداشته باشد.

وی به مشکل آنتن دهی روستا نیز اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر روستا آنتن دهی است که نیاز به اقدام مخابرات است.

ماشاالله بازگیر فرمانده اسبق سپاه ناحیه خرم آباد و از پیشکسوتان جبهه و جنگ نیز در این یادواره با بیان اینکه شهدا جان خود را تقدیم کردند تا امروز جمهوری اسلامی با اقتدار سر پا بایستد، خاطر نشان کرد: اگر نبود شهدا، قطعا ما امروز در جهان اقتداری نداشتیم، شهدا سند وفاداری انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه شهدا مردان بی ادعای بودند که با خدا معامله کردند، گفت: شهدا از جنس عاشورا هستند، آن‌ها جان خود را تقدیم کردند که امروز در امنیت زندگی کنیم.

بازگیر با اشاره به اینکه این روستا قبل از انقلاب هم شهید داشته است، افزود: این روستا ۱۲ شهید و دو برابر آن جانباز دارد که در جای خود قابل توجه بود، رزمندگان این روستا با حضور در گردان‌های تخصصی همواره در عملیات متعدد پای کار بودند.
منبع/فارس

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار