بیشترین تخلف ساختمانی در شهر اصفهان، اضافه ساخت مازاد بر پروانه است.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 11 October 2023

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: در نیمه اول امسال، اضافه ساخت مازاد بر پروانه با تعداد ۱۰۹۶ رای، تبدیل وضعیت ساختمان با تعداد ۶۴۶ رای، احداث بالکن در گذر مازاد بر پروانه با تعداد ۴۲۶ رای و کسری پارکینگ با تعداد ۲۷۷ رای، بیشتر تخلفات ساختمانی را تشکیل داده است.

غلامعلی فیض‌الهی گفت: همچنین، احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراکم با تعداد ۲۳۰ رأی، اضافه ساخت مازاد بر پایان کار با تعداد ۲۰۸ رأی، احداث بنا بدون پروانه در حد تراکم مجاز با تعداد ۱۹۴ رأی، احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با تعداد ۱۲۴ رأی، اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشی از پُر شدنِ عقب‌نشینی با تعداد ۷۵ رأی و اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پیش‌رَویِ ساختمان با تعداد ۴۷ رأی، از دیگر تخلفات ساختمانی در نیمه نخست امسال است.

وی گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بیشتر برای افرادی اهمیت دارد که قصد احداث بنای جدیدی دارند یا بنایی را ساخته‌اند که بدون پروانه یا مازاد بر پروانه ساختمانی است.

غلامعلی فیض‌الهی اضافه کرد: وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰، رسیدگی به تخلفات ساختمانی است و بهترین شیوه جلوگیری از این تخلفات، شناخت شهروندان از این کمیسیون و قوانین مرتبط با آن است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: در پنج ماه نخست امسال، آرای تخریب این کمیسیون چهار درصد کاهش یافته است.

وی از شهروندان درخواست کرد «شخصا» پیگیر پرونده‌ خود در این کمیسیون باشند و تحت هیچ شرایطی، پرونده خود را به واسطه‌ها یا دیگر افراد غیرمربوط واگذار نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار