استاندار اصفهان گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش غیر از اینکه دامنه امنیت کشور را گسترش داد بلکه اعتماد به نفس و خودباوری را نیز در منظومه حرکت نیروهای مُسلح جمهوری اسلامی ارتقا بخشید.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 07 October 2023

سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای اداری استان و تجلیل از خانواده‌های اعضای اصفهانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دلاوری‌ها و رکوردشکنی‌های دریادلان ناوگروه ۸۶ را باید جزو نقاط عطفِ تاریخِ ارتش جمهوری اسلامی ایران بدانیم.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف و ماموریت‌های اصلی که نیروهای مسلح دنبال می‌کنند و بواسطه پیگیری این اهداف، جان خود را نیز در طبق اخلاص می‌گذارند، توسعه دامنه امنیت کشور است.
مرتضوی افزود: جایگاه امنیت در مراتبِ مفاهیمی که بعنوان ارکان اصلی حیات قلمداد می‌شود، در بالاترین رُتبه قرار دارد.

وی ادامه داد: ارتقا خودباوری و اعتماد به نفس، نتایج و محصولات گرانقدری ببار آورده است که نمونه آن، نوآوری‌ها و فن‌آفرینی‌هایی است که هم در تجهیزات و امکانات و هم در مسیر سفر ناوگروه ۸۶، همه رکوردهای گذشته را درنوردید.
استاندار اصفهان تاکید کرد: خاطرات گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و خانواده‌های آنها باید ثبت شود چرا که این خاطرات نماد تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی است.
استاندار اصفهان افزود: مردان بزرگ همیشه بر دوش خانواده‌ها، همسران، پدران و مادرانی که پشتیبان آنها بوده‌اند، حرکت کرده‌اند، پشتیبانی‌هایی که موجبِ به ثمر نشستنِ این حرکت‌ها و نوآوری‌ها شده است.
وی یادآور شد: در سال‌های گذشته و در اوج حرکت‌های دشمن برای تخریب خانه امید و خودباوری مردمِ ما، حرکتی در مجموعه نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاد که این حرکت در جاهای مختلف آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی کشور گسترش داده شد و بر افتخارات جمهوری اسلامی افزود.
مرتضوی ادامه داد: اقدام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی در هشت ماه دریانوردی و طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی توام با ایامی بود که دشمن همه هیمنه خود را در جنگی ترکیبی به مدد طلبید تا امید را در جمهوری اسلامی از بین ببرد و اینجاست که کارِ ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ارزش مضاعف یافت.

دیدار استاندار اصفهان با اعضای اصفهانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی

همچنین پیش از جلسه شورای اداری استان، استاندار اصفهان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اعضای اصفهانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده ایشان دیدار کرد.

در این دیدار صمیمانه سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با قرائت آیه شریفیه «إِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحًا مُبِینًا»، گفت: هدف از این نشست، تقدیر از حرکت مجاهدانه‌ شما بزرگواران و صبر، تحمل و حمایت خانواده‌های محترم شما افتخار آفرینان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: از روزی که این حرکت آغاز و گزارش‌های متعدد آن مخابره شد و مقام معظم رهبری از این مجموعه غیور تقدیر ویژه داشتند، دغدغه ما این بود که سهم خود را در قبال خانواده ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی ادا کنیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: اگر بخواهم در یک جمله قصه شما را روایت کنم باید بگویم که این حرکت و رویداد موفق، تراز اعتماد به نفس را در جمهوری اسلامی بالا برد.

مرتضوی متذکر شد: کشورهای نادری در دنیا چنین جرأت و جسارتی دارند که به این عرصه ها ورود کنند اما در مجموعه منظومه حرکت‌های قبلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این جانفشانی و اقتدار معنا شد.

وی خاطرنشان کرد: همین موضع گیری‌ها برای جمهوری اسلامی در دریا حریم امن ایجاد کرده است.

استاندار اصفهان گفت: به سهم خود و از طرف مدیریت استان قدردان شما و خانواده‌های صبورتان هستیم.

مرتضوی افزود: «ما می‌توانیم» به معنای حقیقی و واقعی توسط شما فرزندان برومند ایران اسلامی معنا شد از این رو خداوند متعال را شاکر هستیم که چنین جوانان برومندی در ایران اسلامی پرورش یافته‌اند.

وی عنوان کرد: پیش از این دیدار مدیر حوزه هنری اصفهان اعلام آمادگی کردند خاطرات اعضای اصفهانی ناوگروه ۸۶ را ثبت کنند که اقدامی ضروری و شایسته تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در اوج تلاش‌های بیهوده دشمن برای از بین بردن امید میان ایرانیان این از خودگذشتگی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر امید را به دستان توانمند ایرانیان معنا کرد.

استاندار اصفهان افزود: این دلاوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمانی بود که دشمن با همه توان به میدان آمده بود تا در یک جنگ ترکیبی امید را از مردم ما بگیرد که بار دیگر با جانفشانی جوانان برومند ایران اسلامی سرشکسته و مأیوس شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در رکاب ولایت

امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن دوست فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان یزد و چهار محال و بختیاری نیز در این دیدار، گفت: ما نظامیان هر چه داریم در سایه تلاش، صبر و حمایت همسران و خانواده‌های بزرگوارمان است که عشق و علاقه خود به نظام جمهوری اسلامی را با استقامت و بردباری در شرایط مختلف زندگی ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: عرصه سخت و تحمل مشکلات بر دوش فرزندان، همسران و خانواده‌های دریانوردان ارتش جمهوری اسلامی است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان اصفهان بیان کرد: همه ما بعنوان سربازان حضرت ولیعصر در رکاب ولایت هستیم زیرا معتقدیم که ولایت نور است و رسیدن به سعادت تنها در سایه گام نهادن در این مسیر است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار