رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه:
رئیس هیئت ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: عدم ورزشگاه با ظرفیت آموزش حرفه ای در کرمانشاه یکی از عوامل نداشتن ورزشکار ژیمناستیک در میادین حرفه ای است.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰ 01 October 2023

غلامرضا همتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کرمانشاه ژیمناستیک کاران حرفه‌ای در میادین بین‌المللی ندارد که دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: یکی از این دلایل مربوط به ادوار گذشته و مسئولان قبلی است که در حفظ قهرمانان کوتاهی کردند، همچنین هیئت ژیمناستیک و مربیان بیشتر به سمت درآمدزایی گام برداشتند.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر این در راستای قهرمان پروری اقدامی صورت نگرفت و دلیل دیگر اختلافات داخلی هیئت و تأثیر معکوس آن بر روند ارتقاء بود. 

وی تشریح کرد: کمبود مربیان فنی و کارآمد در کرمانشاه باعث کندی رشد ورزشکاران شده است و در سال ۱۴۰۰ یک دوره مربیگری ژیمناستیک و همزمان دوره تمدید کارت با ۴۰ نفر شرکت کننده برگزار شد که ۲۰ نفر در این آزمون قبول شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: این افراد کارت مربیگری درجه سه خود را تمدید کردند و در این راستا دوره‌هایی برای ارتقاء مربیگری درجه (سه به ۲) و (۲ به یک) زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: برای استعدادیابی ورزشکاران ژیمناستیک باید از سن پنج سالگی شروع به کار کنند و حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد که این یک پروسه طولانی مدت برای مربی و خانواده ورزشکار است.

این مقام مسئول ابراز کرد: یکی دیگر از دلایل عدم حضور این رشته در میادین حرفه‌ای عدم پشتوانه سازی است و مجموع این موارد چالش‌هایی هستند که برای رسیدن به قهرمانی ژیمناستیک با آن مواجه هستیم.

وی گفت: تعداد مربیان خانم این رشته در استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰ نفر و تعداد مربیان آقا بسیار اندک (حدود ۲۰ نفر ) است و تعداد باشگاه‌های استان کرمانشاه ۱۵۰ باشگاه زیرزمینی است که به علت عدم امکانات فقط قادر به آموزش ژیمناستیک مقدماتی هستند.

وی عنوان کرد: در طول سال ۲ الی سه مسابقه انتخابی ژیمناستیک در بخش دختران و در بخش پسران برگزار کردیم و به منظور ارتقاء و ایجاد انگیزه ورزشکاران میزبانی مسابقات را به شهرستان‌های تابعه محول کردیم.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال ۱۳۹۹ در استان کرمانشاه انجام شد.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار