کد خبر: ۱۱۲۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 30 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه هفتم مهر ماه تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

جمهوری اسلامی یکی از انقلاب های برتر دنیای امروز است // مردم به شهدا و رزمندگان خود افتخار می کنند 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در یادواره شهدای "زاغمرز" شهرستان بهشهر با بیان این که مردم ما به شهدا و رزمندگان خود افتخار می کنند گفت: به واسطه وجود فرهنگ ایثار و شهادت جمهوری اسلامی یکی از انقلاب های برتر دنیا ی امروز است . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تجدید عهد با آرمان های آنان مراسمی با حضور فرماننده انتظامی استان، امام جمعه بهشهر، کارکنان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثار گران و جمع کثیری از مردم ولایی در روستای زاغمرز شهرستان بهشهر برگزار شد .

سردار حسن مفخمی شهرستانی در این مراسم طی سخنانی با قدردانی از حضور بی نظیر مردم زاغمرز در این مراسم، گفت: امروز هر چه داریم از فرهنگ دفاع مقدس است و اگر این مسئله  تبیین شود مطمئنا بزرگترین مشکلات کشور به راحتی حل خواهند شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر این که مهمترین مسئله در حل مشکلات امروز، افزایش سطح آکاهی های مردم و عمل به فرامین مقام معظم رهبری در بحث  جهاد تبیین است، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی را سه کیلد واژه اصلی جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: اگر به درستی به تبیین این موضوعات پرداخته شود مشکلات کشور به خوبی حل خواهند شد .

سردار مفخمی با بیان این که  تمدن اسلامی و جمهوری اسلامی یکی از انقلاب های برتر دنیا ی امروز است و حرفی برای گفتن در سرتاسر دنیا دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک فرهنگ ناب است که قابل تسری و  قابل بهره برداری برای همه کشورهایی که داعیه آزادی ، آزادمردی و استقلال طلبی دارند .

وی با اشاره به حجمه های دشمنان در جنگ هشت ساله تحمیلی و فتنه هایی که در تمام این دوران در کشور ایجاد کردند، بیان داشت:  جنگ 8 ساله ما در سکوی افتخارات و پیروزی جمهوری اسلامی  قرار گرفت و توانست در مقابل تمام دنیا بایستد و این افتخار متعلق به شهدای عزیزی است که  در مقابل دشمنان ایستادگی کردند  .

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: راهی که  شهدای عزیز ما انتخاب کردند همچنان ادامه دارد و آرامش و امنیتی را که در جای جای این سرزمین شاهدیم بخاطر وجود پاک  بزرگ مردانی است که راه شهدای عزیز را دارند ادامه  می دهند .

سردار مفخمی با بیان این که مردم ما به شهدا و ادامه دهندگان راه شهدا افتخار می کنند، افزود: وجود این تفکر در مردم ماست که انقلاب را روز به روز  تنومند تر و مقاوم تر ساخته است .

وی با شاره به این که مردم با بصیرت ما تمام تحرکات دشمن را چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی نقش بر آب کرده اند، گفت: از دیگر آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که علاوه بر حفظ تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی اجازه نداده است حتی در یک وجب از این خاک  ناامنی اتفاق بیافتد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با بیان این که امروز جوان های ما با عزم ، نوآوری ، شکوفایی  و ابتکار می توانند در تمامی عرصه ها موفق باشند و دشمن را شکست دهند، اظهار داشت: دشمن امروز با تمام توان در جنک  ترکیبی حضور دارد و ما باید هوشیار باشیم و مطمئنا با این هوشیاری که در دستگاه های امنیتی وجود دارد هیچ تهدیدی نمی تواند متوجه کشور شود .

وی با تاکید بر این که امروز در عرصه های فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم، اذعان داشت: در جنگ شناختی که دشمن برنامه ریزی کرده  دنبال تغییر افکار و اندیشه هاست و در این عملیات روانی رسانه ای که دشمن راه انداخته است باید بیشتر مراقب باشیم و دست طمع دشمن و پادوهای دشمن را قطع  کنیم  .

---------------------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی در محمودآباد 

سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 15 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمودحسین زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری مرکزی این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،سارق را که از سارقان سابقه دار این شهرستان بود شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اعتراف متهم به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسین زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.

---------------------------------

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در نور 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ایزدشهر شهرستان نور با همکاری ماموران منابع طبیعی یک خودروی نیسان حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد : ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر3 تن چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود، کشف کردند.

سرهنگ قلی پور خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

---------------------------------

آزادسازی اراضي کشاورزی در رامسر 

سرهنگ سيدجليل نبوي رستاقي فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازي 250 مترمربع از اراضي کشاورزی به ارزش 37 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ " سيدجليل نبوي رستاقي" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر تصرف غير قانوني، دیوارکشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزی منطقه سخت سر شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها اقدام شد .

وی از آزادسازی 250 مترمربع اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد ، تصريح کرد: ارزش زمين رها سازي شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر  37 ميليارد ريال برآورد شد.

سرهنگ "نبوي" با اشاره به تشکیل پرونده براي یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائي، اظهار داشت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود.#

---------------------------------

کشف 22 فقره سرقت ساختمان نیمه کاره در بابلسر 

سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 22 فقره سرقت اماکن خصوصی و دستگیری 3 سارق حرفه ای در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره و کابل برق در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلس آگاهی با تحقیقات فني و پلیسی، در اقدام هایی عملیاتی 3 سارق حرفه ای را در این رابطه شناسايي و پس از هماهنگی قضائی آنان را در مخفيگاهشان دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر ادامه داد: متهمان که منکر هرگونه ارتکاب جرمی بودند، در بازجویی های فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس به 22 فقره سرقت اماكن خصوصي، ساختمان نیمه کاره و کابل برق ساختمانی اعتراف كردند.

سرهنگ افضلی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، از شهروندان خواست: برای پيشگيری از سرقت منزل و اماکن توصیه های ایمنی را رعایت کرده و هر گونه مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار